stockrosen skrev 2010-12-06 16:27:50 följande:
MissKaos:
men det låter också spännande, sydamerika menar jag.
har också vart i Asien 4 ggr och känner mig ganska mätt.
Det enda som lockar är Perhentian Island i malaysia men det sägs vara så himla lugnt.
När du säger Sydamerika tänker du då på Brasilien?
Eller har du andra bra tips?
Förlåt att detta är OT. MissKaos, du får gärna skriva i min gästbok istället.
Perhentine får du inte missa! Det är det häftigaste jag varit med om när det kommer till snorkling!
Svararhär och hoppas alla Thai resenärer är Openminded för resten av världen med
Brasilien är bra, mkt bra. Men Venezuela är med bra. Kolla in Isla Margarita (tillhör karibien men är bra mkt billigare än ABC-öarna) kombinerat med en tur till chichirivitcho (felstavat men det utalas typ så..) och dom små paradisörna som ligger där. Vi reste även ut i deltat (orinocco) och där fick man se rosa floddelfiner, fiska piraya, kolla in vilda papegojor, krokodiler. Vi såg även Indianer som åkte runt i urholkade trädstammar och fiskade. OCH en kille som skulle ut och jaga -med pilbåge.. Och det var itne för turisternas skull. Sen finns världens högsta vatten fall Angel falls som man flyger till i ett minilitet flygplan. En riktigt fräck flight över taffelbergen och sedan lågsniffar man över fallet. Vi gick sedan en tur där man kan gå bakom ett vattenfall som är enormt! Jag tipsar återigen om resebyrån
framtisresor.se som är rikigt bra, relativt billiga samt kan sydamerika. Smidigt att göra 3/4-dagars utflykter och tex ha en "charter vecka" på ett vilosamt ställe..