Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Boomie skrev 2012-01-15 20:21:22 följande:
    Ha det så himla bra Kaoset!

Vi åker på onsdag och jag har börjat provpacka för att förmodligen ta bort en tredjedel ur väskan innan vi är nöjda Den enda som inte jag kan packa med för mycket kläder till är minsta tjejen för hon har typ inga
    Vi har packat ner MASSOR!
    Har alldrig haft med så mkt innan. Men, vi har 30kgfrivikt/person..Ving kör tydligen det på vissa hotell i kombo med att man flyger med deras bolag. Perfekt, enl mig som har med halva garderoben iår!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

..finns barnkläder att köpa..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Smilla75 skrev 2012-01-15 21:46:46 följande:
    Vi brukar alltid packa typ 100 kg...ser ingen anledning att behöva köpa något på plats man har gratis hemma. Men vi har ju hus och bil att komma till så ingen rundresa som förr innan barnen precis.
    Åh, både och... Vi har Charter så det är inte mkt bärande. Skillnad när man reste med bara ryggan och hoppade runt ur båtar upp på stränder osv.. Nu ska vi från bagagelinjen till biussen bussen -hotellrummet med grejjerna.

WELL!

Nu är det radiotystnad!! Snart ska vi åka,.. Maximal resfeber här!
  • MissKaos
    Camilla D skrev 2012-01-16 14:53:25 följande:
    Ha en underbar semester Miss Kaos!!! Åh vad jag är avis!!! Bor ni på Sumwing resort hotellet i bangtao då? Eftersom ni har 30 kg vikt. Det är så smidigt att åka med dom! Då har ni säkert "Easy travel" så ni checkar in på hotellet på hemresan, slipper man släpa väskorna dit och kan bara gå före köerna! DET är värt mycket då!
    Vi skall till andra Sumwing hotellet (Kamala) men det är ju 9 v kvar, läääääänge!

Måste fråga er angående flygningen. Vi lyfter från Landvetter 22.15, direkt flyg till Phuket. Finns det filtar, liten kudde och sånt på sätet när man kommer? Är det lite mer benplats än på vanligt flyg?
    Bävar lite för resan! Min man är 195 cm, jag 180 cm, reser med 4 barn varav en 21 månaders i knät (även han är lång) Hua, hur skall detta gå???
    Om du vill ha X-tra plats får du betala för det. Vi hade det förra året tror det gick på ca 1500kr tor för oss. Vi flög då med sonen i knäeet.

Ja det är dit vi ska!!  Jopp, vi har Easy travel. Förra året var vi i Kho lak och det blev förseningar hem så vi satt på flygplatsen en evighet..
  • MissKaos

VING har ngt namn för X-tra benplats när du bokar. Tror även du får ut ett mail av dom innan avresa när du kan boka specifika platser på planet (och betala för det) Fråga dom på chatten på deras hemsida! Det är TRÅNGT som gäller!!

• MissKaos

HEMMA!
    Haft en fantastisk semester
    Några små missöden, bla bränt mig på en äcklig Svart/röd manet.. Blev sår. Och en gubbe trillade i poolen på min son som plaskade runt i badringen. Kunde slutat illa men gick bra. Det, + 1dags magsjuka/pers är olyckorna. Resten: Sol, god mat, för mkt chips. Kall öl, glass, superduper poolanläggning och en trevlig strand. Inga tjocka kläder och en unge som har älskat att bada och gräva i sanden och att kolla på apor och vattenfall. Och bli målad i ansiktet osv osv.
    Mao: Solbränna (som flagar lite) och byxor som inte passar och ett STORT smile samt ännu lite sommarvarm i kroppen sådär, och jetlagad... Kom hem kl 4 imorse Unge herrn (som ju blev 3 därnere) ville åka tbx idag.

• MissKaos
    elinaehn skrev 2012-02-08 22:04:29 följande:
    åh mestadels låter det härligt! usch för manet o olycka dock. Vart var det ni var nu igen?
    Bangtao Bay (phuket)

Vi har en nakenfis under badkläderna, han går ändå upp om han vill bajsa... Hände i badkläderna så man fick in och byta men men.
  • MissKaos
    Eshack skrev 2012-02-09 12:26:55 följande:
    Då var vi nära varandra! På lillebror hade vi blöjbadbyxa och storasyster inget, hon har bara blöja på natten så hon säjer till. Blev ni också uppätna av myggen? Tjejen pillar hål på sina så de blir större, den största är 3 cm i diameter nu och det konstiga är att det kommer nya värskeblåsor runtomkring. Jag har fått något influensaliknande, ont i kroppen och feber. Googlar såklart på denguefeber men symptomen är nog för lätta för det;)
    Dengue = ligga på sjukhus med dropp, hög feber utslag och spyr/diarre konstant.

Myggspray + elda myggspiral har vi kört på. Myggen gillar mig, men svenska Mygga från apoteket gillar dom INTE. så mkt av det så går det bra!
  • MissKaos
    Halvblod skrev 2012-02-09 14:34:49 följande:
    Äsch, ner med olyckan i en påse (vi har alltid hundpajspåsar i väskan ), skölja av dräkten och på med en ny.
    Jag tycker det är skönt för barnen att inte behöva ha blöjor på sig i värmen.

Nu bajsar M bara en gång om dagen och oftast på morgonen (kul att se om den rutinen följer med tidsskillnaden ) och storasyster var likadan när vi var där nere med henne sist så jag känner mig ganska lugn. Annat hade det nog varit om jag haft barn som bajsar stup i kvarten och kanske t.o.m i vattnet :-/
    Japp, påsar har vi med med oss. Fast vanliga köks 2litare.
  • MissKaos
    Till er som snart ska åka... Att länga till! MIn söta lillkille på stranden på Bangtaobay, vi ska gå och köpa lite mat.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)