Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

http://www.apollo.se/se/vart-vill-du-resa/asien/thailand/khaolak/accomodations/pages/baankhaolakresortw1213.aspx

Någon som har bott på den här stranden? Precis i kanten av Khao lak? Eller tom på hotellet? Vi sitter och spanar..  Hur är eg stranden? Hittar både att den är som en "svensk" strand och att det är fint där. Någon som testat om vet?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Angelica77 skrev 2012-02-24 21:17:50 följande:
    Ser jättefint ut!
    Ja, det gör ju det Men man vill ju veta mer! Foton är ofta finare än verkligheten, men ibland är det ju tvärt om. Eller som på bilderna...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Halvblod skrev 2012-02-24 22:58:27 följande:
    Ser fantastiskt ut. Har du kollar tripadviser? Där tycker jag man får ganska bra känsla över vad folk ogillar. Ibland är allt negativt sådan som man själv inte tycker är viktigt.
    Ja, jag gjorde det och det är en del kassa rec men dom är rätt gammla.. Får väl googla vidare på det Hoppades ngn hade bott iaf på den stranden..
  • MissKaos
    winters skrev 2012-02-26 15:34:06 följande:
    Det är väl typ stranden nedanför "stan" där Seaview ligger bl a i början (söder om vägen som går ner till stranden, står bla Sunwan palm resort bredvid), om jag inte ser fel, det är helt ok, inte den finaste stranden i Khao lak, men duger fint till det den är till för! Skrattande Förra Baan Khao Lak ligger ju lite mer söderut och är utmärkt på kartan oxå, så de byter väl i vinter, eller har ett till antar jag.

Här kommer en bild från Nang thong bay resort som ligger nedanför vägen ner från stan som jag pratade om, från 2010:

Finaste Khao lak, vad härligt det är!
    UNderbart!
    Vi blev kära i Khao Lak förra året, men då hängde vi på en strand längre upp, white sandy eller ngt sådant. Ja, nu sitter vi och spanar in Bang NIang stranden med.. Den ska ju vara fin, och det lilla centrumet där måste ju ha restauranger att välja på så det räcker så man inte MÅSTE in till stan. Men vi åt så j-a gott inne i byn så vi drömmer om det ännu
  • MissKaos
    winters skrev 2012-02-27 11:56:26 följande:
    ja, det var ju på samma hotell som oss förra året, kantary på ao thong, white sand beach! bang niang har vi aldrig varit vid, bara marknaden uppe vid vägen, och det lämnar ju lite mer att önska enligt min smak. men det måste ju finnas restauranger nere vid stranden. och det är ju supernära in till "stan", är väl bara ett par kilometer från vägen.

fritidsresor har ju ett nytt ställe längre upp från white sand som öppnar i vinter annars:
    www.fritidsresor.se/resa/thailand/khao-lak/bl...
    Har med kollat in det.. Ser fantastiskt ut! Är dock inne på lite mer liv och rörelse för "ungdomarnas" skull
  • MissKaos
    Jempa10 skrev 2012-02-27 20:09:46 följande:
    Jag kommer att ta med vällingpaket och grötpaket, sen en burk för varje dag..... mest för att han är lite kinkig på att äta vanlig mat. Men jag siktar på att han i alla fall kan äta ett mål vanlig mat om dagen, typ ris och kyckling eller liknande. Sen finns ju massor av frukter till efterrätter och mellanmål!

Så jag tror egentligen det är onödigt att släpa med så pass många burkar som 14 (en per dag alltså) men nu är vi fler som åker och jag tänker lägga ett par burkar i varje resväska..... Skrattande
    OM ni har barnvagn inkluderat (om  barnet är under två) så väger dom sällan den.. Så, ett tips kan vr aatt rulla in varje matburk i en blöjjao ch pack under vagenen innan man fäller ihop den..
  • MissKaos

Verkar bli Khao Lak Laguna för oss i Januari. 500meter till centrum. Hoppas det är bra bara! Vi ska ju via vårat kära thailand för päronen..

• MissKaos
    Angelica77 skrev 2012-03-01 09:16:06 följande:
    Vi åker till Khao Lak Laguna nästa lördag =)
    Tar med oss svärföräldrarna dit!!!
    Verkar himla omtyckt det hotellet!!!!
    UNderbart!! Då får jag höra när ni kommer hem!
    Jag börjar redan längta.. Snälla, kan du kolla vad "motionsrum" innebär? Det finns ju inget gym ( i mit tlive tt stort problem *knäpp*)
  • MissKaos
    Spana skrev 2012-03-01 14:52:15 följande:
    Åker 13:e till Bangtao beach. Ska ble så skönt att komma iväg och slippa rutiner och stressiga mornar. :)

Vi hoppar vagnen. Åker inte så mycket vagn. Men annars var det ett bra tips.  
    Där var vi i januari Mysig strand!
  • MissKaos
    Angelica77 skrev 2012-03-04 10:32:03 följande:
    Vi åker till Khao lak i två veckor.
    Khao Lak Laguna Resort med familjen och mina svärföräldrar.

Och jag väntar SÅ på recentioner av stället!
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)