Anonym (TRÖTT) skrev 2011-04-20 15:40:34 följande:
Han gick hos psykolog och åt antidepressiva men som han slutade med för att han inte mådde bra. Han flyttade isär med sitt ex och bodde själv. Det är det han vill göra nu med till o från. Jag har sagt att jag inte vill men ju mer jag tänker på desto bättre känns det alternativet. Jag är SÅ slut, orkar knappt göra nåt. Min livsglädje som jag alltid haft känns som om den håller på att försvinna. Samtidigt älskar jag honom, vet dock inte hur jag ska orka. Han har precis börjat gå till psykolog...
Om er ekonomi tillåter två boenden tror jag det kan vara bra, särskilt för dig. När min man hade varit deprimerad i över ett år började vi oxå fundera på att ha varsitt boende. Fast i vårt fall var det mest jag som ville det. Till en början var min man inte alls med på den idén. Han ville ha familjens närhet, trots att han bara utstrålade irritation mot oss. Och vem skulle laga mat, tvätta och sånt om han skulle bo själv?
Det blev allt mer tydligt att jag och barnen mådde mycket bättre de stunder min man inte var hemma. Till slut gick min man med på att leta efter en billig övernattningslägenhet, där han åtminstone kunde vara när han mådde som sämst. Men vi hittade ingen som vi hade råd med.
Istället försökte vi dela på oss, så att vi inte var hemma samtidigt lika ofta, men min man hade inga vänner eller släktingar kvar som han ville besöka. Han åkte ibland iväg med bilen och parkerade den nånstans och bara satt där tills några timmar hade gått, så att jag och barnen kunde få ha lite lugn och ro hemma. Men att vara ensam fick honom att inse hur dåligt han fungerade och hur isolerad han var, så till slut gick han med på att äntligen lägga in sig. Det blev vändpunkten.