Ni med deprimerade partners - prata av er?
Skönt att det finns fler än jag som är i samma sits... Min sambo är deprimerad fram och tillbaka och är just nu i en riktig svacka. Han har också ett alkoholberoende och dricker just nu väldigt mycket. Senaste veckan har han inte jobbat utan mest legat och mått dåligt hemma och druckit mängder.
Nu har han fått för sig att han inte kan se någon framtid, att han inte vet vad han ska göra och han känner att han är en dålig människa. Det värsta är att han säger att han inte klarar av att ha ett förhållande och att jag förtjänar någon bättre, detta sa han i tisdags. Det gör så ont att han säger så, vi har varit i tillsammans i snart två år och så sent som i måndags pratade vi om framtiden och att vi ville ha barn tillsammans. Han säger att han älskar mig och att han vill vara tillsammans med mig, men han tror inte att han kan det. Jag vägrar acceptera att han säger att vi ska göra slut och att han tror att det är bäst för mig. När han har sagt det har han varit riktigt full och jag tycker inte att man kan bestämma sig för att göra slut med någon som man varit tillsammans med i två år.
Vi älskar ju fortfarande varandra bara det att han inte mår bra just, han brukar inte må så dåligt som han gör nu. Kan inte förstå att han bara har gett upp hoppet? Vi har det oftast bra tillsammans, och när han är nykter har vi det fantastiskt. Jag hoppas och tror att han blir bättre snart och att vi ska få det bra. Men hur länge kan man fortsätta att hoppas?