Anonym (mamman) skrev 2010-04-18 01:18:10 följande:
Vad tyst det är i tråden... Hur har ni det? Vi har det nästan alltid värre på helgerna. Då är vi båda lediga och barnen är hemma. Det blir för mycket tid tillsammans. Min mans apati och butterhet smittar. Barnen reagerar nästan direkt. Jag brukar lyckas att hålla humöret uppe i några timmar, men sen smittar en del över även till mig. Saker som jag brukar gilla att göra känns inte längre lika roliga i närvaron av en människa som ser på allt i svart.
Jag har fått chansen att vara ensam. Tom mannen märkte att jag behövde tid själv, så faktiskt åkte han iväg med vår dotter ett par timmar och hälsade på lite folk.
Jag såg film och funderade, såg en till film och bara var. Så himla skönt. Jag blev på mycket bättre humör.
Annars så har stämningen varit låg här. Jag leker med vår dotter men i övrigt har vi inte pratat alls. Han var tyst. Jag var tyst, förutom när det gällde något rent praktiskt.
Annars pratade vi inte på hela helgen. Jag sa åt honom ifredags att jag kommer inte fråga hur han ska göra framöver, jag kommer inte att fråga hur han mår och fortsätta försöka slita och dra orden ur honom. Och ja, tysthet blev resultatet. Jag vill att han ska komma till mig och prata, inte att jag tjatar.
Så nära gränsen. Jag måste hitta något sätt att lugna mig på.... inte bra att vara arg.
Idag är det min födelsedag så jag är lite deppig över det och tänker på hur många år vi har gått i samma fotspår. Ska försöka lägga fram lite flyttförslag igen....