Nervös o orolig, fy vilken trist situation... Det är extremt ovanligt att man får både och, har bara hört om det en enda gång faktiskt. då födde mamman ett friskt foster OCH en mola samtidigt som man inte vetat om. I hennes fall hade man avslutat även den friska graviditeten om det upptäckts, men det var många år sen. Vet inte vad de kommer att göra i ditt fall, men jag kan rekommendera att dina läkare konsulterar "Charings Cross" i England där man är expert på molor. detta är alltså en tvilling graviditet, där den ena befruktningen skapat en mola, den andra en helt vanlig graviditet om jag förstått det rätt. Eller har de undersökt fostret ännu? Vid de partiella molorna kan fostret (som i jeniffas fall ovan) leva ett tag, med hjärtaktivitet osv. Om det är så är det bra om det hela avslutas så fort som möjligt, även om det såklart är väldigt ledsamt för dig. Ett sådant foster har aldrig en chans att leva utanför livmodern, och ju längre du går med molan i kroppen, ju större risk att du utvecklar cancer av den. Dock mycket mindre risk för partiell mola, än komplett. MEN man kan aldrig konstatera en mola bara på ultraljud.. skriv gärna om hur det går för dig. Håller tummarna för att det finns en lyckad utgång trots allt. KRAM!
Jennifa, vad skönt att höra att du är frisk nu. Vad säger man om ärrvävnaden i din livmoder? Kommer den stöka till det för dig i framtiden? När går ditt förbud ut? Tusen frågor . Jag födde min lilla prins i oktober, han kom lite tidigt, men är helt perfekt. MEN han är ju min andra sen molan. Kram till dig!!!