K g skrev 2013-09-02 20:51:19 följande:
Jag tycker din läkare verkar ha väldigt dålig koll. Om jag vore du skulle jag byta faktiskt. Att hon har skrapat dig två gånger utan att få ut molan och inte tycker att du behöver vänta ens tills den är försvunnen innan du kan bli gravid igen får i alla fall mina varningsklockor att ringa. Jag förstår att du vill kunna försöka igen snart men tänk på att det är din hälsa det handlar om, och om molan inte försvunnit eller börjar växa igen kommer inte en graviditet att gå vägen i alla fall. Jag fick vänta ett helt år efter min mola och det är ju ett jävla skit, rent ut sagt, men hellre det än att riskera någonting. Önskar dig all lycka till! Hoppas du snart är nere på "noll" (här är det mindre än 5 som räknas som noll men det verkar vara olika)
Jag är jätte nöjd med den läkaren jag har nu, hon är noggrann och tar mig på allvar. Den första skrapningen skedde dagen efter min abort. Då var det inget prat om mola utan de ansåg att hela moderkakan inte kommit ut. Det var en annan läkare vid det tillfället.
Andra skrapningen skedde akut när jag fick blödning. Det var då denna läkaren kopplades in. Då trodde man fortfarande att det var rester från moderkakan och att det blivit inflammerat, alternativt att jag lyckats bli gravid igen och detta var ett missfall. Däremot skickade läkaren denna gången det till labb för analys. det var så dom fick reda på att det vår mola. då hade det gått 2 månader efter aborten så molan hade väl vuxit sig fast ordentligt.