avenell skrev 2013-07-03 16:02:22 följande:
Hej,
under några dagar har jag läst igenom tråden och samlat kraft till att skriva. Jag förstår att tråden inte är särskilt aktiv och det får man väl trots allt se som något positivt.
Jag skulle göra ett första ultraljud förra veckan (10+4) och de kunde inte se något foster utan såg istället en typisk bild för komplett mola. Jag opererades dagen därpå och mår under omständigheterna bra. Ovissheten, förvirringen och oron för framtiden är stor men jag har blivit hjälpt av att läsa allt som har skrivits i den här tråden.
Jag ska på återbesök på sjukhuset om en vecka för att få höra vad analysen av molan visade och även (antar jag) få lite siffror på vad mina blodprov visade. Det enda de sa till mig när jag var inne för operation var att mina hormonnivåer var väldigt höga.
Läkaren var såklart noga med att berätta att jag absolut inte får bli gravid och hon skrev ut p-piller som hon tyckte att jag skulle börja med direkt. Jag känner mig inte helt bekväm med att äta p-piller utan skulle gärna vilja låta min kropp återhämta sig utan hormoner. Hur har ni gjort? Har ni ätit p-piller efter er mola? Jag funderar på kondom men kanske tycker inte läkaren att det är tillräckligt säkert?
Jag hoppas att det kanske finns någon där ute som vill svara på mina funderingar även om tråden verkar lite slö :)
Kram till er alla och tack för att ni har gett mig lite lugn och lite hopp inför framtiden!
Jag kände det som ett hån när läkaren skrev ut p-piller efter mola beskedet. Jag hämtade aldrig ur dem. Kände mig som om jag bara tänkte på att få knulla runt. Under graviditetsförbudet var så mycket annat viktigt, sex blev sekundärt. Jag hade ju för fan någon form av kris och tänkte att jag skall kanske dö. Sen ville jag absolut inte störa kroppen med en massa hormoner och skit. så det blev inte så mycket sexat helt enkelt.