Inlägg från: Anonym (Skit) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skit)

Mola/Druvbörd

Hej!

Jag undrar om vi har några tidigare "molor" som kan hjälpa mig! Den 11/7 plussade jag på andra försöket! Jag har haft en del otur i livet och hade räknat med att det skulle ta tid att bli gravid! Men för en gångs skull hade jag turen på min sida! Hade svårt att tro det!!! (med all rätt)

I tisdags 5+2 (4 dagar sedan) fick jag en brun blödning med "flytning" i.. Inte alls särskilt mkt, men tillräckligt för att bli nojjig.. Jag ringde gynakuten som rådde mig att ta ett nytt gravtest om 4 veckor. Jävla pucko-tant.. Som att man har ro att vänta i 4 v?  Jag åkte dit och fick ta blodprov och vul.
    Läkaren bokade in en ny tid 2 dgr senare för blodprov och 9 dgr senare för nytt vul.

Efter besöket sprang läkaren ifatt oss och sa att det var något som såg avvikande ut. Hon sa bara "blåsor på livmodern och högt hcg" och berättade inget mer. Tack gode gud för internet! Dagen efter ringde jag och frågade vad läkaren skrivit i min journal, var det mola hon misstänkte - vilket det var. Hon sa att hon skickat en remiss till ultragyn som jag fick besöka 2 dgr efter. Där kunde man se gulsäcken (dock inga hjärtslag än) så om jag har mola borde det vara en partiell mola. Dock tyckte den gyn att det var för tidigt att säga nåt.

Det som talade emot mola var att jag inte hade några cystor på ägg-stockarna. Har alla ni som haft partiell mola haft det?

Mitt hcg-värde låg på 9390 på 5+2 och 14300 5+4. Är det onormalt? Det finns ju någon tabell på nätet och enligt den verkar det normalt? Någon som haft likadant?

Nu har jag ett besök 1/8 och hoppas det går att se mer nästa gång, men tankarna plågar mig.. Drömmer tom att jag föder ut små foster som är helt missbildade osv.. Superjobbigt..

Ta hand om er alla!!! Tack för att jag fått läsa igenom alla trådar, känslor och kommentarer! Det är hemskt att man kan må lite bättre av att det finns fler i samma sits, samtidigt som jag inte önskar någon detta - och jag vet inte ens om jag har mola eller inte! Gud så ni e starka! Kram

• Anonym (Skit)

Hej igen! Har en till fråga! Till er som åkte in pga blödningar i tidig graviditet, blödde ni mkt eller lite? Min "blödning" var som sagt bara brun och kom på ca 2 papper och typ 5 droppar på en binda och sen var det över...

Svar på tråden Mola/Druvbörd