• Gabbi91

Mola/Druvbörd

Hejsan!

Efter mycket väntande och kastandes mellan olika sjukhus och avdelningar
    sa läkaren idag att det dom ser i livmodern liknar druvbörd.
    Men alla läkare jag pratat med som undersökt mig är lika förvirrade som jag är
    eftersom jag inte har ett enda symtom som tyder på druvbörd. Inget tyder heller på att
    mina blodblandade flytningar, mensvärk, ryggvärk och knutor i ryggen och väldigt
    svullna lymfvävnad halsen och bröstkorgen skulle ha något med rester från aborten
    jag gjorde för 3 månader sen att göra vilket dom misstänkte från början.

Hoppas på att någon här kannske kan göra mig lite klokare.
    Det är så hemskt att sitta hemma och vänta och grubbla. Än värre när inte ens läkarna
    lyckas klura ut vad som är fel. Jag är såklart inne på att det är någon typ av cancer med spridning till lymfknutorna. Faktum är att det är den enda rimliga förklaringen just nu, men !CANCER! är ju det sista ordet
    läkarna använder sig av. Istället greppar dom efter orimliga förklaringar och slingrar sig när det kommer
    till att svara på mina simpla frågor. Bara för att dom är rädda att göra tjänstefel.

Förlåt för gnäll. Men just nu är jag så fruktansvärt ledsen och frustrerad över allt detta så jag vet inte var jag ska ta vägen.

Så jag har två frågor till alla er kämpar här inne:

1. Kan man ha lågt HcG trots druvbörd?
    2. Har någon av er eller har ni hört om någon har haft misstänkt druvbörd som efter skrapning visat sig vara någon typ av gynekologisk cancer som livmoderkropp/halscancer?

*Kan tillägga att min gamlamormor dog av livmoderhalscancer och det säga ju kunna vara ärftligt till tredje generationen.

JÄTTEKRAMAR till alla er <3
    (och hoppas ni lyckas klura ut mitt krångliga inlägg bättre än läkarna lyckas klura ut min kropp) 

• Gabbi91

Tillägg: Inbokad för en skrapning på fredag.

Så en tredje fråga: Vet någon här om lakarna kan se direkt på det dom skrapar ut om det är druvbörd eller om det ser ut att va något annat? 

Kanske inte exakt vad det är men kan man t.ex se skillnad på molan och livmodertumörer
    eller ser dom likadana ut?

/Förvirrad och ledsen.

• Gabbi91

Tack kasa01!

Tror du missförstod. Har ibte gjort någon skrapning innan aborten gjordes medicinsk väg i augusti. Nu igår gjirdes en skrapning för det som sågs på ultraljudet såg ut som mola.

Men jag tror själv att det är tumörer som inte har med mola att göra öht.

Med tanke på uppehåll av menstruation och lågt hcg så verkar ju PSTT va den logiska förklaringen om det nu är druvbörd jag har :/

Usch, alla dessa tankar som skapar kaos i huvudet just nu. Nu kan jag bara sitta och vänta på svaren från analysen.

Kram!

Svar på tråden Mola/Druvbörd