Mola/Druvbörd
Hejsan!
Efter mycket väntande och kastandes mellan olika sjukhus och avdelningar
sa läkaren idag att det dom ser i livmodern liknar druvbörd.
Men alla läkare jag pratat med som undersökt mig är lika förvirrade som jag är
eftersom jag inte har ett enda symtom som tyder på druvbörd. Inget tyder heller på att
mina blodblandade flytningar, mensvärk, ryggvärk och knutor i ryggen och väldigt
svullna lymfvävnad halsen och bröstkorgen skulle ha något med rester från aborten
jag gjorde för 3 månader sen att göra vilket dom misstänkte från början.
Hoppas på att någon här kannske kan göra mig lite klokare.
Det är så hemskt att sitta hemma och vänta och grubbla. Än värre när inte ens läkarna
lyckas klura ut vad som är fel. Jag är såklart inne på att det är någon typ av cancer med spridning till lymfknutorna. Faktum är att det är den enda rimliga förklaringen just nu, men !CANCER! är ju det sista ordet
läkarna använder sig av. Istället greppar dom efter orimliga förklaringar och slingrar sig när det kommer
till att svara på mina simpla frågor. Bara för att dom är rädda att göra tjänstefel.
Förlåt för gnäll. Men just nu är jag så fruktansvärt ledsen och frustrerad över allt detta så jag vet inte var jag ska ta vägen.
Så jag har två frågor till alla er kämpar här inne:
1. Kan man ha lågt HcG trots druvbörd?
2. Har någon av er eller har ni hört om någon har haft misstänkt druvbörd som efter skrapning visat sig vara någon typ av gynekologisk cancer som livmoderkropp/halscancer?
*Kan tillägga att min gamlamormor dog av livmoderhalscancer och det säga ju kunna vara ärftligt till tredje generationen.
JÄTTEKRAMAR till alla er <3
(och hoppas ni lyckas klura ut mitt krångliga inlägg bättre än läkarna lyckas klura ut min kropp)