Ni som är gravida igen, hur gör ni för att tackla oron över att barnet kan sluta röra sig? Jag vet ju att det ännu är ganska tidigt och att jag kanske inte känner alla rörelser den gör men det skrämmer mig att bara känna den då och då. Jag tänker att jag inte ska oroa mig, men jag gör det ändå när jag inte känt den på flera timmar och jag måste orka stå ut resterande delen av graviditeten. Vad gör man?
Jag oroar mig, helt enkelt. Jag är i vecka 33 och har helt gett upp att försöka ha en lycklig, förväntansfull graviditet och satsar bara på att bita ihop och stå ut fram till förlossning. När bebis inte sparkar oroar jag mig och gråter, och när den sparkar påminns jag om mina änglatvillingars sparkar och gråter. Samtidigt är jag glad under all oro förstås, men det är nog bara så att det är en helt annan sak för änglammammor att vara gravida.
Det kanske inte blev något upplyftande inlägg, men jag tycker själv att det är så skönt att läsa om alla er som också oroar er, det är skönt att veta att det är normalt för oss. Alla som inte fött en ängel kan ju tycka att RUL är ett kul fototillfälle och köpa bebiskläder i vecka 20, men vi har ju tyvärr fått en annan syn på riskerna med graviditeter.