starbright skrev 2011-06-22 20:51:59 följande:
Du är klok, Jenny. Dina ord betyder mycket.
Jag pratade om min son från första början, jag är inte rädd för att gråta. Inte rädd för att bryta ihop. Jag har sagt rakt ut till folk att jag tycker det är förjävligt att de fått sina barn när jag inte fick mitt. Jag har sagt ännu mer elaka saker, men ingen verkar ta illa upp. Jag tror de förstår att jag är arg och hatar att alla andra får vad de vill. Jag skäms inte över mina tankar, jag är inte rädd för att ha fel tankar. Jag tror att alla tankar är sunda, det hade varit mer sjukt om jag tänkte att jag får skylla mig själv.
Att kämpa och slåss ger mig motivation i livet konstigt nog. Även fast det är riktigt jävla tungt att leva med "om de hade gjort något hade han levt". Livets gång. Det skulle ha blivit barn nu. Jag vill inte om ett par år, eller 10. Jag vill NU. Men det verkar inte gå. Jag orkar inte. Det gör ont och jag vill inte gråta mer. Jag vill vara lycklig. Första gången jag någonsin har varit genuint lycklig var när jag väntade lillebror. Då skulle min stora bli storebror, min sambo få bli pappa och vi skulle bli en familj med blodsband. It all went away.
Tog prover på förmiddagen, HCG = nästan noll, sa läkaren. Missfall. I knew it! Hon sa "vänta en mens annars riskerar du att få fler tidiga missfall". Första gången hade jag en mens emellan, blev missfall, nu två, och missfall. Tror inte på att man ska vänta. Det hjälper ju ändå inte. Men jag ska bli nunna, vill inte riskera att bli gravid, så hon behöver inte oroa sig!
du verkar rätt klok du med ;) och rättfram, och vis...de är go i dig men nån gång måste man kanske dra ner en aning på tempot ;)
beklagar ditt mf, kanske är klokt att ta en paus iaf. och sn se hur stor längtan är, om du vågar dig på nya försök...att vänta en mens...tror jag inte på direkt men visst...en mens kan man ju stå ut men de finns ju de som förespråkar ännu fler...
de är svårt att tycka och tänka för de är bara du som känner vad som är rätt nu, jag finns här :D
massa kramar