• Toka2

Vi som väntar syskon till våra änglar del 10

Här hålls vi som förlorat ett barn och nu går i väntans tider igen. 

Förra tråden är stängd, så jag öppnade en ny. Här finns den gamla tråden om någon vill läsa ikapp:

www.familjeliv.se/Forum-10-204/m49865566.html
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-07 10:44
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m56520106.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-07 10:47
    Presentationstråden hamnar du i om du klickar på länken ovan. Glömde skriva det.
  • Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10
  • esso

sockerråtta: Hur är det med dig?? läste ditt inlägg om att ni trodde bebis dött, det kunde likväl varit mina ord, fy jag vet hur rädd man blir och tungt och jobbigt det är. Hoppas så att det nu känns lite lugnare om ni nu ligger inne och har övervakning!!

Men nu kan det väl inte vara så långt kvar??

Mina tankar är hos er och alla andra som kämpar med graviditeten!!

KRAM TILL er alla 

• Thalis

Hej!

Lanie:Stort grattis! Underbart ju!

Trassel: Stort grattis till dig också håller tummarna!

Hej alla nya!
    Beklagar era förluster så mycket!
    Jag är Thalis och är en av tråden veteraner,har två cerklagepojkar en på 3 år och en bebis på 4 månader.
    Önskar er alla lycka till!

Mamma till A, A, A och V.
  • Thalis

Suck,sorry trodde att jag skrev i cerklage tråden!
    Men önskar er alla lycka till och en massa grattis tiller som fått era barn!

Mamma till A, A, A och V.
  • Moniqe1979

grattis och välkommen trassel! kommer ihåg dig från 2008 då även jag huserade i tråden (förlorade tristan april-07 fick sedan samuel maj-08)

• Lanie

hehe, det är inte lätt o hålla reda på alla trådar Thalis! :) men tack så mkt! hoppas allt är bra med er? kramar!

• Trassel
    Moniqe, hejhej! Jo jag minns dej också! Är det syskon på g för dej med nu då? Vad roligt!

Thalis, hej du, haha , nej det är inte lätt att hålla ordning på allt
    Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • Moniqe1979

trassel ja går det som det SKA så blir det ett syskon runt årsskiftet hoppas få ett beräknat datum på torsdag när vi skall på första UL men enligt mina egna beräkningarborde jag kommit till 11+1 idag men märkligt nog enligt BM när jag var p inskrivning bara 8+5  nu fattar inte hur hon räknade för med hennes siffror skulle jag plusat innan jag blev gravid...  men de som kalalde till ultraljudet verkar ha räknat som jag då det skulle göras mellan v 11 och 13 och blir då på 12+0

• Trassel
    Monique, Vad roligt! Här blir det mitten på februari om allt går vägen. För en gångs skull så har jag stenkoll för det finns nämligen bara ett enda tillfälle när det skulle kunnat bli
    Jag ska kolla med min BM nästa vecka om hur vi ska lägga upp allt denna gången. Jag skulle nog vilja ha en ordentlig plan. 
  • Moniqe1979

vi förlorade ju TristanPga missbildningar på Hjärta och lungor, och har nu bett om och fått beviljat samma "plan" som det vart när vi väntade samuel, dvs ett tidigt UL för att se så det ser "rätt ut" detta krasst sagt dels för att lugna och dels för att vi ej skall behöva genomgå ytterligare ett sent avbrytande om historien skulle upprepa sig (alla högre makter förbjude) sen Riktat Ul hos kardiologen INNAN rutin UL, så att proffsen får titta först, detta för att slippa återuppleva orden " det är något som ser konstigt ut här" på RUL, nu vet jag ju att inga kontroller i världen kan garantera ett friskt levande barn med hem från BB men de kan ju iallafall hindra en för att gå totalt under mentalt pga oro och rädsla.

kan ju ärligt säga att det enda jag gillar med min BM denna gång är praktikens geografiska placering, så får se hur länge jag står ut där, för hon tycker att jag ska "släppa" det trista det gick ju så bra med samuel fokusera på det istället" dock fick jag det läkar besök jag bad om och hos läkaren fanns det inga som helst tveksamheter till att skriva de rimmisser som behövdes för att jag skall få de kontroller JAG vill.. *skönt*

Hur tidigt sätter de cerklage och blir man alltid sjukskriven då?

• Trassel

De har ju flaggat för flera gånger att det kommer bli samma sak , dvs cerklage, i alla mina graviditeter. Det sätter de gärna så tidigt som möjligt. Jag fick det  v 13+4 tror jag det var sist och därefter blev jag sjukskriven. Jag tror inte jag hört någon som jobbat på som vanligt efter ett cerklagesättande. Möjligen nån som jobbat lite hemmifrån. Jag har ett fysiskt ansträngande jobb så det skulle aldrig funka på mej. 
    Jag hoppas möjligen på att man kan skjta på cerklagesättandet möjligen nån vecka eller 10 dagar. Det är ju inte så smidigt att ta det lugnt med en vild 2,5åring hemma...
    Jag hade ju flera gånger bakterier i graviditeten med Sander så jag fick flera omgångar med ab. Jag vill ha lika täta kontroller som jag hade sist och gärna nu att man kunde lägga upp ett schema för allt. Det skulle ju underlätta verdagen med dagis och allt annat nu känner jag. Ja vi får se...

Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10