• Toka2

Vi som väntar syskon till våra änglar del 10

Här hålls vi som förlorat ett barn och nu går i väntans tider igen. 

Förra tråden är stängd, så jag öppnade en ny. Här finns den gamla tråden om någon vill läsa ikapp:

www.familjeliv.se/Forum-10-204/m49865566.html
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-07 10:44
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m56520106.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-07 10:47
    Presentationstråden hamnar du i om du klickar på länken ovan. Glömde skriva det.
  • Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10
  • minigurkan

Hamelisa, usch vad tufft! Jag är så ledsen att ni inte fick behålla er Oscar!

Det är absolut inget fel på dig som inte bara är glad. Men som du kan läsa av mina och andras tankar är det lätt att tro det, när alla hela tiden tar för givet att man ska vara det, eller ännu värre, förklarar för en att man borde vara det! Jag tycker det är asjobbigt, de får mig att känna det som att jag är nån onormalt hysterisk, överkänslig person som sörjer mina tvillingar så länge och oroar mig så mycket för vår nya bebis i magen. Därför är det så skönt att läsa att nästan alla andra i vår situation känner likadant. Det är faktiskt de andra som har helt fel när de tror att man borde ha "kommit över sorgen".  Och vad jag förstod har det ju bara gått 9 månader sedan Oscar lämnade er, det är ju ingen tid alls för en sådan sorg. Hur skulle du kunna vara lycklig nio månader efter att er son gått bort? Och hur skulle du kunna ta bebisen i magen för givet efter det du varit med om? 

Lanie, du har nog rätt, det bästa vore att vara sjukskriven och slippa se folk. Det går ju inte att uppfostra dem. När jag är hemma känns det mycket bättre, för barnen, min man och jag är i samma sits. Vi är lite försiktigt glada över graviditeten i smyg, men den där stora glädjen man känner när man tar sitt barns liv för givet, den väntar vi med tills vi har en levande bebis här hemma. Och jävlar vad skönt det ska bli att slippa arbetskompisarnas käcka kommentarer om magen!

• starbright
    Sockerråtta skrev 2011-06-13 14:33:04 följande:

Det är ingen som helst njutning att vara gravid!

Nu är jag äntligen hemma igen och fått lite lunch i magen (vi hade tid 8.15, det går inte fort på sjukhuset....)

Vi fick samma läkare som i julas som jag inte gillade då. Han är helt klart inte lika empatisk som den andra läkaren, han är mkt mer logisk och distanserad. Han tyckte den snittid jag hade fått redan var för tidig Så han var inte sugen på att tidigarelägga det. Jag bröt ihop fullständigt och grinade så tårade sprutade och förklarade att jag tar hellre ett levande barn i kuvös än ett dött i magen, vilket han helt förstod. Han är orolig för att hon ska få andningssvårigheter om hon kommer för tidigt. Kompromissen blev att jag blir inlagd idag och får köra CTG morgon och kväll så jag känner att de kollar henne och han sa att det aldrig dött en bebis i magen när patienten var inlagd på det viset, en liten tröst iaf. Sen kanske kanske han kunde gå med på att tidigarelägga det någon dag, han vill nog först kolla om jag blir lugn av att ligga inne, helst vill han behålla den ursprungliga tiden, så vi får se helt enkelt. Håll tummarna för mig att jag slipper plågas länge till!

Kram på er och grattis till alla nygravida!

Vad ont det gjorde att läsa det där. Min son dog i magen när jag låg inne och körde CTG:n varannan timme. Sista CTG:t blev senarelagt och då dog han. Visserligen hade jag stela CTG i 14 timmar innan han dog. Men ja, barn dör visst när man ligger inne!

Förövrigt! Jag är gravid igen, var inne här innan jag fick missfallet. Förlorade en son i vecak 35+5 1a dec 2010, blev gravid i jan igen och fick missfall 23e feb. Nu är jag i vecka 6. Hoppas denna gång!

Har anmält läkare och barnmorskor på vårt sjukhus som såg till att min son dog, och vi väntar på skadestånd.
  • jennyc
    starbright skrev 2011-06-15 12:17:12 följande:
    Vad ont det gjorde att läsa det där. Min son dog i magen när jag låg inne och körde CTG:n varannan timme. Sista CTG:t blev senarelagt och då dog han. Visserligen hade jag stela CTG i 14 timmar innan han dog. Men ja, barn dör visst när man ligger inne!

Förövrigt! Jag är gravid igen, var inne här innan jag fick missfallet. Förlorade en son i vecak 35+5 1a dec 2010, blev gravid i jan igen och fick missfall 23e feb. Nu är jag i vecka 6. Hoppas denna gång!

Har anmält läkare och barnmorskor på vårt sjukhus som såg till att min son dog, och vi väntar på skadestånd.
    GRATTIS!!!!! Blir så glad av att se att du är gravid igen :D
    Max 100501 Nicolina 110412
  • starbright
    jennyc skrev 2011-06-15 13:06:18 följande:
    GRATTIS!!!!! Blir så glad av att se att du är gravid igen :D
    tack jenny =)

Jag är glad fast ändå inte. Har dock en annan magkänsla nu än innan missfallet så jag tror det går vägen. Men jag kan inte vara sådär glad-glad. Blöhö.
  • Trassel

Knackar på här.

Det var längesen jag var här sist känns det som! Förlorade Gabriel i v 22 i aug 2007. Hängde på här inne under 2008 och Sander kom i dec/08. Fick missfall i slutet på januari och är nu gravid igen! Troligen 5+0 idag så jag törs inte våga ropa hej än på länge om alls. Helst vill jag snabbspola fram till januari!

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • starbright
    Trassel skrev 2011-06-15 13:45:03 följande:

Knackar på här.

Det var längesen jag var här sist känns det som! Förlorade Gabriel i v 22 i aug 2007. Hängde på här inne under 2008 och Sander kom i dec/08. Fick missfall i slutet på januari och är nu gravid igen! Troligen 5+0 idag så jag törs inte våga ropa hej än på länge om alls. Helst vill jag snabbspola fram till januari!

Agreed, ska vi bli kompisar? Är mest troligt i 5+3 idag. Enligt fl beräknad till 11 feb.

Har en 3½ år gammal son sen ett tidigare förhållande. Förlorade andra sonen med nuvarande sambo i dec, och sen fick vi ju missfall nu i feb. Vågar inte tro något egentligen. Hoppas!!
  • Trassel
    Starbright, låter som vi ligger väldigt lika då! Enligt fl så borde det vara bf 14/2 här! Nej man vågar ju knappt tro på nått och jag funderar på att ligga lågt nu lite ett tag. Eller ja, jag måste nog ringa min BM och planera lite i alla fall. Kommer högst troligt få ett cerklage igen och då går jag hem som sjukskriven runt v 15.
    Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • starbright
    Trassel skrev 2011-06-15 13:54:02 följande:
    Starbright, låter som vi ligger väldigt lika då! Enligt fl så borde det vara bf 14/2 här! Nej man vågar ju knappt tro på nått och jag funderar på att ligga lågt nu lite ett tag. Eller ja, jag måste nog ringa min BM och planera lite i alla fall. Kommer högst troligt få ett cerklage igen och då går jag hem som sjukskriven runt v 15.
    Alla hjärtans dag är ju perfekt! Läste lite på din presentation *snokare*. Usch vad panikslaget. Blir så ledsen för din skull :/

Jag ligger också lågt, ingen som vet direkt. Bara några i denna tråd som vet vem jag är.. typ. De har läst min blogg! Bara sambon och jag och nu ni då som vet om grav... ska till överläkaren på förlossningen 28e (enda läkaren jag har kontakt med nu för tiden) av helt andra anledningar, men tänkte be henne göra ultraljud då. Jag får lite vad jag vill eftersom det står svart på vitt att läkarna på sjukhuset lät min son dö. Jag har länge funderat på hur jag vill ha det om jag blir gravid igen för vi diskuterade det lite lätt innan jag fick missfall. De sa att jag får allt jag vill ha och behöver. Så har ett "schema" i huvudet jag tror skulle vara bra för mitt psyke också. Ska ta och berätta det för henne också. Försöker att inte tänka på att det kan bli missfall! Det får inte bli det, den här gången är det vår tur!

Jag vet inte vad som kommer bli för min del denna gång, graviditeten med sonen som dog var jag så dålig i fogarna från vecka 12 att jag knappt kunde gå. Jag hoppas att det inte blir så illa denna gång.
  • Lanie
    Trassel skrev 2011-06-15 13:45:03 följande:

Knackar på här.

grattis till plusset!

såg i senare inlägg att du ska få cerklage.. hoppas att allt går bra med det.. du har haft cerklage tidigare va?

Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10