Sockerråtta skrev 2011-06-13 14:33:04 följande:
Det är ingen som helst njutning att vara gravid!
Nu är jag äntligen hemma igen och fått lite lunch i magen (vi hade tid 8.15, det går inte fort på sjukhuset....)
Vi fick samma läkare som i julas som jag inte gillade då. Han är helt klart inte lika empatisk som den andra läkaren, han är mkt mer logisk och distanserad. Han tyckte den snittid jag hade fått redan var för tidig
Så han var inte sugen på att tidigarelägga det. Jag bröt ihop fullständigt och grinade så tårade sprutade och förklarade att jag tar hellre ett levande barn i kuvös än ett dött i magen, vilket han helt förstod. Han är orolig för att hon ska få andningssvårigheter om hon kommer för tidigt. Kompromissen blev att jag blir inlagd idag och får köra CTG morgon och kväll så jag känner att de kollar henne och han sa att det aldrig dött en bebis i magen när patienten var inlagd på det viset, en liten tröst iaf. Sen kanske kanske han kunde gå med på att tidigarelägga det någon dag, han vill nog först kolla om jag blir lugn av att ligga inne, helst vill han behålla den ursprungliga tiden, så vi får se helt enkelt. Håll tummarna för mig att jag slipper plågas länge till!
Kram på er och grattis till alla nygravida!
Vad ont det gjorde att läsa det där. Min son dog i magen när jag låg inne och körde CTG:n varannan timme. Sista CTG:t blev senarelagt och då dog han. Visserligen hade jag stela CTG i 14 timmar innan han dog. Men ja, barn dör visst när man ligger inne!
Förövrigt! Jag är gravid igen, var inne här innan jag fick missfallet. Förlorade en son i vecak 35+5 1a dec 2010, blev gravid i jan igen och fick missfall 23e feb. Nu är jag i vecka 6. Hoppas denna gång!
Har anmält läkare och barnmorskor på vårt sjukhus som såg till att min son dog, och vi väntar på skadestånd.