• Toka2

Vi som väntar syskon till våra änglar del 10

Här hålls vi som förlorat ett barn och nu går i väntans tider igen. 

Förra tråden är stängd, så jag öppnade en ny. Här finns den gamla tråden om någon vill läsa ikapp:

www.familjeliv.se/Forum-10-204/m49865566.html
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-07 10:44
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m56520106.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-07 10:47
    Presentationstråden hamnar du i om du klickar på länken ovan. Glömde skriva det.
  • Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10
  • jennyc
    starbright skrev 2011-06-20 09:01:01 följande:
    ska till gyn vid 11, blöder mer idag. Lika bra att sterilisera sig, jag ORKAR verkligen inte mer sånt här.
    nämen gumman! ös ur dig, jag lyssnar Hjärta
    Max 100501 Nicolina 110412
  • starbright
    jennyc skrev 2011-06-20 09:34:00 följande:
    nämen gumman! ös ur dig, jag lyssnar Hjärta
    Jag bara gråter och gråter, jag orkar liksom inte. varför går det inte? vad är det för fel på mig som inte kan vara gravid? Jag är helt säker på att det är missfall, för varför skulle jag annars blöda? Och varför skulle jag ens få som jag vill någon gång? Allt annat går ju ALLTID åt pipsvängen. Sonen dog, missfall och nu missfall igen.

Jag ska ALDRIG mer bli gravid för jag vill ALDRIG mer känna såhär.
  • jennyc
    starbright skrev 2011-06-20 09:44:38 följande:
    Jag bara gråter och gråter, jag orkar liksom inte. varför går det inte? vad är det för fel på mig som inte kan vara gravid? Jag är helt säker på att det är missfall, för varför skulle jag annars blöda? Och varför skulle jag ens få som jag vill någon gång? Allt annat går ju ALLTID åt pipsvängen. Sonen dog, missfall och nu missfall igen.

Jag ska ALDRIG mer bli gravid för jag vill ALDRIG mer känna såhär.
    förstår att de känns helt hopplöst...det behöver inte va missfall även om de är 50/50...man kan blöda fast fostret fortfarande lever. och om de är missfall...de tröstar inte ett dugg, men din kropp funkar ju, fostret hade inte vart livsdugligt och att kroppen inte stöter bort och man får gå igenom allt igen med ett barn som går bort...de är ju som att välja mellan pest och kolera...

det är mycket för dig nu ändå med anmälan, att ni inte ens skulle mist er pojk...ge inte upp men ta en  paus? se till att må bra så bra de nu går...

vet inte riktigt vad jag ska säga...hade helst var ett län upp och hållt om dig!
  • starbright
    jennyc skrev 2011-06-20 09:54:46 följande:
    förstår att de känns helt hopplöst...det behöver inte va missfall även om de är 50/50...man kan blöda fast fostret fortfarande lever. och om de är missfall...de tröstar inte ett dugg, men din kropp funkar ju, fostret hade inte vart livsdugligt och att kroppen inte stöter bort och man får gå igenom allt igen med ett barn som går bort...de är ju som att välja mellan pest och kolera...

det är mycket för dig nu ändå med anmälan, att ni inte ens skulle mist er pojk...ge inte upp men ta en  paus? se till att må bra så bra de nu går...

vet inte riktigt vad jag ska säga...hade helst var ett län upp och hållt om dig!
    Du är snäll jenny!

Jag vet inte, jag orkar bara inte men vi vill så gärna ha ett barn, men jag kan inte gå igenom det här fler gånger. Det går inte.
  • jennyc
    starbright skrev 2011-06-20 10:03:54 följande:
    Du är snäll jenny!

Jag vet inte, jag orkar bara inte men vi vill så gärna ha ett barn, men jag kan inte gå igenom det här fler gånger. Det går inte.
    nä, nu orkar du kanske inte, men de är väl inget konstigt? först miste ni er pojk, snabbt efter det är du gravid igen och de slutar i mf, nu är du gravid igen och de kan va ett mf till...lägg till händelseanalysen ni fick, anmälan och allt runt om...de är inte konstigt att ett mf nu känns än värre...nåt du inte får glömma; du kan få levande barn! du har beviset hemma Hjärta

se nu till att må bra oavsett vad du får veta sen på vul...har du ingen samtalskontakt, skaffa en...har du en; gå dit regelbundet och tätt...ta hand om familjen och känn hur stark du är...du står, du går upp på mornarna...du klarar otroligt mkt!
  • Lanie
    Sockerråtta skrev 2011-06-19 23:09:05 följande:

starbright - Förlåt om mina ord gjorde ont Jag menade verkligen inte att såra någon Jag återberättade bara vad överläkaren på mitt sjukhus sa.

Vår efterlängtade Elvira kom i onsdags med ett tidigarelagt planerat snitt, det blev 37+2. Hon vägde 4050 ch var 50 cm lång, så en riktig knubbsäl Vi är så lyckliga och tacksamma och har nog inte riktigt fattat att hon är hos oss nu. Hon har för övrigt redan skrämt skiten ur oss på BB genom att bli blå i ansiktet när hon sög på makens finger. Blev 1,5 dygn på neo för att kolla upp vad det var och slutsatsen blev att hon inte riktigt fattat att man måste andas när man suger också Så när vi ger henne flska måste vi ta pauser åt henne för att hon blir för ivrig.

Tack alla i den här tråden som stöttat mig genom graviditeten, speciellt Lanie, Esso och JennyC! Ni har varit ovärdeliga!

GRATTIS gumman! vad skönt att hon äntligen är här o ni kan börja bebismyset! Ta hand om er!

o det känns väldigt härligt att du tycker att jag kunnat stötta dig... egobooost....
  • starbright
    jennyc skrev 2011-06-20 10:19:24 följande:
    nä, nu orkar du kanske inte, men de är väl inget konstigt? först miste ni er pojk, snabbt efter det är du gravid igen och de slutar i mf, nu är du gravid igen och de kan va ett mf till...lägg till händelseanalysen ni fick, anmälan och allt runt om...de är inte konstigt att ett mf nu känns än värre...nåt du inte får glömma; du kan få levande barn! du har beviset hemma Hjärta

se nu till att må bra oavsett vad du får veta sen på vul...har du ingen samtalskontakt, skaffa en...har du en; gå dit regelbundet och tätt...ta hand om familjen och känn hur stark du är...du står, du går upp på mornarna...du klarar otroligt mkt!
    Im trying. Man orkar inte, jag förstår inte vad som är fel.

Fick inget svar på gynmot. heller. Träffade en av de bästa gynekologerna på sjukhuset som jag träffade under Rivers graviditet. Vi satt och pratade om honom och vad som hände och jag storbölade och hon verkligen visade att hon hoppas att det går bra för mig så småningom. Detta ärande tog hon också på sig att följa upp enbart hon, vilket kändes skönt. Kollade med vul, fanns en blåsa med vatten i livmodern, men hon kunde inte bekräfta vare sig missfall eller graviditet och hon var orolig för utomkveds för jag fick förjävla ont i magen förut som håller i sig. Så har tagit HCG i blodet och ska göra på onsdag igen så får vi se...
  • Lilla Lime

starbright: Livet kan va så fruktansvärt tungt o svårt o man förstår inte hur man ska ta sig vidare från den punkt där man står o allt verkar va svartare än natten. jag förstår att du känner dej frustrerad, tom, rädd o kanske även arg på att du upptäckte blod. kanske finns det lite hopp nånstans där inne med men det är antagligen svårt att se då allt det negativa har en benägenhet att ta över. iaf för oss som gått igenom tuffa saker.

jag förstår känslan av att aldrig mer vilja va gravid för det är så psykiskt påfrestande, så mycket oro o stress. o det är hemskt att man kan må så dåligt av nåt som borde va bland det finaste man upplever. för mig har ingen graviditet varit underbar o för varje ny graviditet har det blivit så mycket värre. nu ser jag att det kan gå bra även för mig. att även jag kan få levande barn. men det har tagit tid. det har tagit självförtroende. det har tagit så mycket från mig att behöva uppleva o genomleva allt detta så ibland undrar jag hur jag fortfarande kan stå upp. sen har det samtidigt gett mej massor. jag har förändrats så mycket som människa. både bra o dåligt skulle jag nog säga.

jag har blivit mer rädd om folk i min omgivning. men är samtidigt hemskt rädd att nåt ska hända nån i min omgivning nåt. så kanske kommer jag få svårare att knyta an till nya vänner?

jag förlorade alice för 2 år sedan i magen. sen förra året i februari så avbröt vi med mio ungefär halvvägs. nu har jag wilhelm här på 3 månader.
    efter båda första graviditeterna mådde jag dåligt. var rädd för att bli gravid igen. vågade inte tro o inte hoppas. sedan nånstans efter ungefär 3-4 månader hade längtan efter ett levande barn blivit större än rädslan. då försökte vi igen.
    hade det inte gått tredje gången så hade vi gjort vad vi kunnat för att adoptera för barnlängtan var så stor. men samtidigt så tror man inte att man klara en förlust till, men på nåt sätt gör man det. men vet inte om man blir starkare.

kanske vågar vi inte få fler barn naturligt, kanske vågar vi.

ta hand om dej själv o de du har allra närmast. se till att de tar hand om dej med. prata. grubbla, skriv eller vad du behöver. det viktigaste är att du börjar må bättre. ta en timme i taget. sedan en dag i taget. försök att inte stänga in känslorna o frustrationen inom dig då det antagligen kommer tillbaka sen.

jag hoppas såklart att det inte är missfall som är på gång.

kramar

• jennyc
    starbright skrev 2011-06-20 13:11:46 följande:
    Im trying. Man orkar inte, jag förstår inte vad som är fel.

Fick inget svar på gynmot. heller. Träffade en av de bästa gynekologerna på sjukhuset som jag träffade under Rivers graviditet. Vi satt och pratade om honom och vad som hände och jag storbölade och hon verkligen visade att hon hoppas att det går bra för mig så småningom. Detta ärande tog hon också på sig att följa upp enbart hon, vilket kändes skönt. Kollade med vul, fanns en blåsa med vatten i livmodern, men hon kunde inte bekräfta vare sig missfall eller graviditet och hon var orolig för utomkveds för jag fick förjävla ont i magen förut som håller i sig. Så har tagit HCG i blodet och ska göra på onsdag igen så får vi se...
    jobbigt när man inte får riktiga svar med en gång, de blir ju ännu ett par dagar med grubbel...men jag hoppas för er skull Hjärta svårt att veta om det är negativt eller positivt med de svar du fick idag men blöda som gravid kan man göra, jag har själv gjort det...panik får man men de är vanligt, speciellt i tidig graviditet och allra oftast runt när man skulle haft mens...kollar ni med nytt vul på onsdag också då?

hoppas så att hcg nivån fortf är hög...massa kramar!
  • NeoBell

Starbright: Jag har varit inne akut för blödningar 5 ggr redan och är bara i vecka 21, har även haft ont och blött klumpar. Så det kan faktiskt gå bra, ville bara försöka ge dig någon sorts tröst..

Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10