Tack Cessilia! Hoppas det går fort nu. En BM sa till mig att det mest är för det psykiska som man råder folk att vänta. Men jag känner tusen gånger hellre oro, hopp och sorg, som jag gör nu som gravid, än bara sorg och oro, som jag kände när jag inte var gravid, så jag tror inte att det hjälper psykiskt heller att vänta (om man nu inte känner för det)
Sockerråtta, hoppas du får en läkare som förstår hur du känner!
Jag tycker det är lite konstigt att det är så pass många inom mödravården som inte riktigt förstår att man är orolig. "Det kan du väl ändå inte tro att det skulle hända dig två gånger" ungefär. Medan andra verkar förstå hur bra som helst... men det kanske beror på erfarenhet och så. Min BM tyckte att det var jättekonstigt att jag fortfarande var orolig nu efter RUL, medan min läkare var helt åt andra hållet, och sa "jag förstår ungefär vad du går igenom. Säg vad du vill ha, finns det inga medicinska hinder mot det så får du det". Jättteskönt! (fast jag började gråta i alla fall, bara för att det var så skönt att bli tagen på allvar...)
Och sen alla på jobbet, som INTE förstår, fast de vet vad som hände sist, och inte kan låta bli att ge några goda råd! "Vad fin du är med din mage, NJUT nu av graviditeten och OROA dig INTE!" Ngn mer här inne som INTE NJUTER av graviditeten och är trött på att höra att de borde göra det?? Jag har 70 kollegor, och det tar fan aldrig slut på folk som känner att de måste kommentera... Men bara två veckor till semester!