• Toka2

Vi som väntar syskon till våra änglar del 10

Här hålls vi som förlorat ett barn och nu går i väntans tider igen. 

Förra tråden är stängd, så jag öppnade en ny. Här finns den gamla tråden om någon vill läsa ikapp:

www.familjeliv.se/Forum-10-204/m49865566.html
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-07 10:44
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m56520106.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-07 10:47
    Presentationstråden hamnar du i om du klickar på länken ovan. Glömde skriva det.
  • Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10
  • Trassel
    Laine, Tack!  japp, jag hade det 2008. Och har man väl haft det en gång så kör man på det har jag förstått. Dumt att chansa....

Starbright, jo det var verkligen panik när det går så fort. Och just det att man öppnar sig tyst, man får liksom ingen som helst förvarning. Hoppas överläkaren gör ett vul det borde du ju få! Och defiitivt med din bakgrund. Fogarna är inget skoj, jag känner av mina redan men det har jag gjort från och till sen förra graviditeten ändå men jag hoppas att det håller sig på hanterbar nivå denna gången också! 
    Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • Lanie
    Trassel skrev 2011-06-15 18:43:48 följande:
    Laine, Tack!  japp, jag hade det 2008. Och har man väl haft det en gång så kör man på det har jag förstått. Dumt att chansa....
    ja, så är det ju säkert.. min läkare var o hälsade på oss på BB o hon sa att jag skulle höra av mig om jag blev gravid igen för jag skulle ha cerklage då också... vi får väl se om det blir fler barn.. så här direkt efter den långa graviditeten plus den jobbiga förlossningen så vill jag aldrig gå igenom detta igen.. men man vet ju aldrig..
  • jennyc
    Lanie skrev 2011-06-15 19:27:50 följande:
    ja, så är det ju säkert.. min läkare var o hälsade på oss på BB o hon sa att jag skulle höra av mig om jag blev gravid igen för jag skulle ha cerklage då också... vi får väl se om det blir fler barn.. så här direkt efter den långa graviditeten plus den jobbiga förlossningen så vill jag aldrig gå igenom detta igen.. men man vet ju aldrig..
    jag är så sjuk så jag är gravidsugen redan...nåt måste ju va fel på mig :O
    Max 100501 Nicolina 110412
  • Lanie
    jennyc skrev 2011-06-15 19:33:52 följande:
    jag är så sjuk så jag är gravidsugen redan...nåt måste ju va fel på mig :O
    ja, ngt fel måste det vara på dig   nu satte Thea igång med skriket.. hon verkar ha jätteont i magen ikvällGråter ska ta o börja med lite massage också.. ska se om det kan lätta lite så småningom.. det är bra att M tar henne när hon är så här för jag fixar det liksom inte..trodde att ens eget barns skrik skulle vara annorlunda, men nej, det är det inte, det är lika hemskt som ngn annans barns skrik. jag får panik o börjar o gråta själv...
  • jennyc
    Lanie skrev 2011-06-15 20:32:21 följande:
    ja, ngt fel måste det vara på dig   nu satte Thea igång med skriket.. hon verkar ha jätteont i magen ikvällGråter ska ta o börja med lite massage också.. ska se om det kan lätta lite så småningom.. det är bra att M tar henne när hon är så här för jag fixar det liksom inte..trodde att ens eget barns skrik skulle vara annorlunda, men nej, det är det inte, det är lika hemskt som ngn annans barns skrik. jag får panik o börjar o gråta själv...
    ja, de måste va nåt fel...

usch då...nico startade igår vid läggdags för hon va övertrött och ville inte somna...lyckades hålla mig lugn som väl va och hon somnade och sov från 23,30 till 7,30...va hemma sent igår
    Max 100501 Nicolina 110412
  • Lanie
    jennyc skrev 2011-06-15 20:39:43 följande:
    ja, de måste va nåt fel...

usch då...nico startade igår vid läggdags för hon va övertrött och ville inte somna...lyckades hålla mig lugn som väl va och hon somnade och sov från 23,30 till 7,30...va hemma sent igår
    jag har obearbetade grejer för mig sen jag var yngre o tog hand om lillebror som bara skrek o skrek o skrek, han var helt otröstlig o till slut blev det för mkt för mig, att jag la honom i vagnen o stängde själv in mig på mitt rum för jag skulle slippa o lyssna på honom.. o varje gång Thea börjar o låta som honom så bara ger jag upp för jag har liksom låst mig vid att det inte finns ngt o göra åt det. o det skär verkligen i hjärtat av o höra henne...vill inte att min lilla snutta ska ha ont någonstans..
  • vixan
    Lanie skrev 2011-06-15 21:03:42 följande:
    jag har obearbetade grejer för mig sen jag var yngre o tog hand om lillebror som bara skrek o skrek o skrek, han var helt otröstlig o till slut blev det för mkt för mig, att jag la honom i vagnen o stängde själv in mig på mitt rum för jag skulle slippa o lyssna på honom.. o varje gång Thea börjar o låta som honom så bara ger jag upp för jag har liksom låst mig vid att det inte finns ngt o göra åt det. o det skär verkligen i hjärtat av o höra henne...vill inte att min lilla snutta ska ha ont någonstans..
    Jag har ett litet minne av att man skulle göra några rörelser med bebis lite då och då typ trycka ihop benen och vika dem och föra dem mot bröstet. Låter grymt men självklart ska man göra det försiktigt. 

Jag gav flaska till min dotter så hon slapp magknipen. Jag hoppas att min lilla bebis i magen slipper magknip. Fruktansvärt!! Jag gav faktiskt miniformdroppar också i början. Finns kanske inte så mycket som funkar men hör med bvc.
  • Lanie
    vixan skrev 2011-06-15 21:27:22 följande:
    Jag har ett litet minne av att man skulle göra några rörelser med bebis lite då och då typ trycka ihop benen och vika dem och föra dem mot bröstet. Låter grymt men självklart ska man göra det försiktigt. 

Jag gav flaska till min dotter så hon slapp magknipen. Jag hoppas att min lilla bebis i magen slipper magknip. Fruktansvärt!! Jag gav faktiskt miniformdroppar också i början. Finns kanske inte så mycket som funkar men hör med bvc.
    vi har börjat med massage nu ikväll, men det kan ju ta ett tag innan det hjälper, om det hjälper öht.. började även med sempers magdroppar igår o det kan ju också ta ett tag innan det hjälper.. om det hjälper.. sambon fick henne iaf lugn o nu sover hon, hoppas att knipet försvinner
  • starbright
    Trassel skrev 2011-06-15 18:43:48 följande:

Starbright, jo det var verkligen panik när det går så fort. Och just det att man öppnar sig tyst, man får liksom ingen som helst förvarning. Hoppas överläkaren gör ett vul det borde du ju få! Och defiitivt med din bakgrund. Fogarna är inget skoj, jag känner av mina redan men det har jag gjort från och till sen förra graviditeten ändå men jag hoppas att det håller sig på hanterbar nivå denna gången också! 
    Ja fy, förstår inte riktigt varför en del kan öppna sig utan att märka det och en del får så ont att de tror att de kommer avlida (jag var en av dem!). Med sonen som dog blev jag igångsatt, öppnade mig 4 cm på 6 timmar ca, sen 6 cm på 20 minuter! Det gick fort på slutet. Jag är tacksam för den förlossningen för den var inte lika traumatisk som med treåringen. Trots att jag i princip försökte ta livet av mig med lustgas (?) Ville ju inte direkt leva mer.

Foglossning, nej fy! Det var första tecknet på förra graviditeten, hade besvär från vecka 4 men vid vecka 12 var jag så dålig att jag fick hoppa på kryckor, vecka 17 ville de sätta mig i rullstol. Men jag var envis och vägrade. Satt hemma och tjurade istället! Har haft problem med höfterna speciellt sen dess och har blivit lite kraftigare nu. Men denna gången tänker jag inte vara envis! Tänker göra det som behövs för att jag inte ska gråta mig till sömns. Akutpunktur hjälpte dock väldigt mycket! Helt underbar metod!
  • Hamelisa
    minigurkan skrev 2011-06-15 10:14:37 följande:
    Hamelisa, usch vad tufft! Jag är så ledsen att ni inte fick behålla er Oscar!

Det är absolut inget fel på dig som inte bara är glad. Men som du kan läsa av mina och andras tankar är det lätt att tro det, när alla hela tiden tar för givet att man ska vara det, eller ännu värre, förklarar för en att man borde vara det! Jag tycker det är asjobbigt, de får mig att känna det som att jag är nån onormalt hysterisk, överkänslig person som sörjer mina tvillingar så länge och oroar mig så mycket för vår nya bebis i magen. Därför är det så skönt att läsa att nästan alla andra i vår situation känner likadant. Det är faktiskt de andra som har helt fel när de tror att man borde ha "kommit över sorgen". Och vad jag förstod har det ju bara gått 9 månader sedan Oscar lämnade er, det är ju ingen tid alls för en sådan sorg. Hur skulle du kunna vara lycklig nio månader efter att er son gått bort? Och hur skulle du kunna ta bebisen i magen för givet efter det du varit med om?

Tack för dina kloka och värmande ord. Det hjälper att veta att man inte är ensam om att känna som man gör.

Kram

Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10