Trassel skrev 2011-06-15 18:43:48 följande:
Laine, Tack! japp, jag hade det 2008. Och har man väl haft det en gång så kör man på det har jag förstått. Dumt att chansa....
Starbright, jo det var verkligen panik när det går så fort. Och just det att man öppnar sig tyst, man får liksom ingen som helst förvarning. Hoppas överläkaren gör ett vul det borde du ju få! Och defiitivt med din bakgrund. Fogarna är inget skoj, jag känner av mina redan men det har jag gjort från och till sen förra graviditeten ändå men jag hoppas att det håller sig på hanterbar nivå denna gången också!
Ja fy, förstår inte riktigt varför en del kan öppna sig utan att märka det och en del får så ont att de tror att de kommer avlida (jag var en av dem!). Med sonen som dog blev jag igångsatt, öppnade mig 4 cm på 6 timmar ca, sen 6 cm på 20 minuter! Det gick fort på slutet. Jag är tacksam för den förlossningen för den var inte lika traumatisk som med treåringen. Trots att jag i princip försökte ta livet av mig med lustgas (?) Ville ju inte direkt leva mer.
Foglossning, nej fy! Det var första tecknet på förra graviditeten, hade besvär från vecka 4 men vid vecka 12 var jag så dålig att jag fick hoppa på kryckor, vecka 17 ville de sätta mig i rullstol. Men jag var envis och vägrade. Satt hemma och tjurade istället! Har haft problem med höfterna speciellt sen dess och har blivit lite kraftigare nu. Men denna gången tänker jag inte vara envis! Tänker göra det som behövs för att jag inte ska gråta mig till sömns. Akutpunktur hjälpte dock väldigt mycket! Helt underbar metod!