• Skumboll

Matvägran på "riktigt", del 13

Del 13! 

Tidigare trådar;
    1. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m13956846.html 
    2. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m16802966.html 
    3. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m20299331.html 
    4. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m23425827.html
    5. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m26885338.html
    6. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m32132817.html 
    6. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m37527895.html
    8. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m40059656.html
    9. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m42765681.html
    10. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45209504.html
    11. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47623302.html

Vårt hemliga krypin, bara för inbjudna läsare; exanimo.forum24.se/exanimo.html
    ♥ Simon ♥
  • Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13
  • michiara

och nu ska jag snart iväg igen *suck* tänk om jag fått vara ledig idag och bara vila. Barnen är hos mamma i helgen. Hittade sån härlig rundsticka igår så jag vill sitta och sticka hela dagen i stället haha. Hoppas ni andra får en underbar dag!

• Preppy

Hej hej!
    Ni verkar uttråkade...
    Vi ska till Habben snart för info-möte. Ska bli lite spännande. Sen har vi tre träffar med logopeden där även ett par andra liknande ungar ska vara med. Ska se om de kan peppa varandra att äta lite.......yeah right, men kul att träffa andra i alla fall.
    Sen har vi dubbelbokat ögonmottagningen. Måste ändra tid igen, suck. Blir lite intensivt en tid. Vi ska även med I till sjukgymnasten snart. Blir nog prat om hur hon ska klara att börja 6:års tror jag.
    Lite från oss, här snöar det. Jätteroligt.

• Skumboll

Hej pipen! Nej men hur kan du tro att vi är uttråkade? {#lang_emotions_dreamer}

Lycka till på hab, hoppas det blir något bra för er. 
    Här utlovades också snö idag, men ännu bara regn. {#lang_emotions_throwup}
    ♥ Simon ♥
  • Carro

hej på er, hoppas att allt är ok..
    Ville bara skriva..
    Sitter och kollar på okänd diagnos på TV4 fakta och den första diagnosen var väldigt intressant..
    Det var en pojke som enda sen han var bebis hade ständiga luftvägsinfektioner, öroninflammationer m.m..
    Med tiden började han kräka med och ville inte alls äta, bara han såg mat så spydde han..
    Känns igen för några av er va?
    Föräldrarna blev runtbollade och ifrågasatta tills dom tillslut kom till en läkare som upptäckte att pojkens immunförsvar bara delvis kollats upp.
    När pojken var runt 5 fick han tillslut diagnosen, variabel immunbrist, en ovanlig sjukdom..
    Läser man på socialstyrelsens hemsida står det inget om matvägran och spyor förvisso, men vad jag förstod av programmet hörde det till pojkens sjukdomsbild med..
    http://www.socialstyrelsen.se/ovanligadiagnoser/variabelimmunbrist

Nu ska jag tentaplugga!

• Preppy

Skumboll: Tack. Jag är nervös. Känns som att man lagt alla ägg i Hab-korgen nu.

Carro: Fy vad läskigt. Vår kille har ju aldrig behövt antibiotika ännu så jag trodde det var lugnt. Såg sen att man kunde ha problem med virus och svamp istället ........suck. Måste nog kolla med hans doktor ändå, bara så de inte missat detta. Tack för info. Lycka till med pluggandet!

• Carro
    Piip;
    Helt ärligt så var det faktiskt A jag tänkte på först och främst när jag såg programmet.. Det kan ju knappast skada att du frågar, tycker man.. men å andra sidan vet vi ju tyvärr hur läkare är {#lang_emotions_dreamer}
    Det blev noll pluggat, vi har stått och sålt film på SciFi-mässan här i Malmö hela dagen och jag är helt slut efter att ha hört StarWarsintrot i en hel jävla dag.. Det kan på fullaste allvar användas som tortyr! Nu ska jag iaf sova, det blir samma sak imorron så..
  • Skumboll

Idag ringde de från hörsel- och balanskliniken... de hade fått några återbudstider så de undrade om vi kunde komma redan imorgon. Jo visst, jag känner mig bara inte så motiverad när jag inte förstår hur de ska lyckas göra ett vettigt hörseltest på honom. Blä! Jaja, det blir nog bra. 

Idag fick vi i alla fall storleverans av påsar till pumpen och har ett par lådor ståendes på postombudet med diverse sprutor, kopplingar och fan och hans moster. Vi fick dessutom tio sonder direkt i brevlådan, det var ju på tiden... 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

En dum en; Vet du hur lång väntetid det är på knapp? Tänkte om du hört något...

♥ Simon ♥
  • Preppy

Carro: Ehhh jag vi har ju alla här inne erfarenhet av det trevliga släkte som kallar sig läkare. Extra tack!

Skumboll: Ohh så kul med en massa skrymmande grejor som man inte egentligen vill ha och inte har plats för. Vi stuvar in allt vårt under trappen. Det är en ursnygg öppen fulfurutrapp så det syns och blir dammigt med. UUuuunderbart och genomtänkt.

Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13