• Skumboll

Matvägran på "riktigt", del 13

Del 13! 

Tidigare trådar;
    1. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m13956846.html 
    2. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m16802966.html 
    3. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m20299331.html 
    4. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m23425827.html
    5. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m26885338.html
    6. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m32132817.html 
    6. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m37527895.html
    8. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m40059656.html
    9. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m42765681.html
    10. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45209504.html
    11. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47623302.html

Vårt hemliga krypin, bara för inbjudna läsare; exanimo.forum24.se/exanimo.html
    ♥ Simon ♥
  • Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13
  • michiara

hur är det med sjuklingarna i tråden då? börjar tillfriskna eller?
    jag fick åka till vetrinären med vår kanin i fredags, han har fått lunginflammation. usch vad han låter bedrövligt när han andas men än så länge lever han iaf

• Skumboll

Jorå vars.... simon hade 40-41 graders feber tis-sönd. Igår hade den äntligen gått ner till 38, men ligger nog på samma idag (han har ju ett stort storkbett i pannan så jag ser på en gång om han har feber eller inte) Han är betydligt piggare men har en hemsk hosta och är slemmig som f*n och kräks fortfarande massor. Men det går i alla fall framåt. Bergis rs han åkt på men de gör ju inte så mycket mer på sjukan än vad vi gör hemma ändå så...

♥ Simon ♥
  • Skumboll

Ja, risken är väl rätt överhängande att han åker på någon annan skit...typ magsjuka...om vi åker in till akuten och det vill jag icke. 

♥ Simon ♥
  • michiara

så länge dom inte behöver massa hjälp att andas tycker jag man kan sköta det hemma så länge som möjligt. det är bara onödigt med alla extra baciller. min mamma op:ades för en månad sedan på ortopeden. läkaren som op:ade var jätteförkyld, mamma åkte på infektion. man kanske inte bara kan skylla på läkaren men att stå och hosta och snörvla medan man op:ar är nog inte så lyckat. ortopeden delar fikarum med oss på kirurgen så jag mötte honom där i samma veva, han lät riktigt dålig.
    AKM ska man akta sig för året om, knappt så jag vill gå igenom på vägen ut. Jag har blivit riktigt nojjig när det gäller baciller men kan man annat bli när man har ett barn som inte ska bli utsatt..

• En Dum En

Jo det är min sambos ställe ;)
    Håkans Bar.....ja vad ska man säga? Allt är ju fejk och uppgjort.

• Skumboll

En dum en; Såklart... men det blir väl bra tv...! Hur går det för er förresten?

♥ Simon ♥
  • En Dum En

Det går sådär....E har varit sondfri i 2 veckor och äter filmjölk med grädde och vällingpulver i. Vi går på intensiv matträning på Astrid nu. Varje dag i 2 veckor i mååååånga timmar om dagen. Vet inte om det funkar. Det blir mest rörigt för han blir trött vid mattillfällena osv. Han äter bättre hemma. Eventuellt ska vi prova att nån kommer hem till oss och tittar när han äter.
    Han står på lista för knapp i magen och det känns hårt. Har så låga tankar om ALB pga alla skriverier i tidningarna. Förväntar mig nästan att dom ska ta kål på honom på operationsbordet eller nån klantig sjuksköterska som ger honom 100 ggr dosen efter operationen så han blir hjärnskadad...usch...borde inte läsa alla artiklar.

Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13