Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Då ska vi se, läsa ikapp finns inte

BM-besök idag, 105/60, järn vet jag inte än, vikt hmm kollar bara hemma men 7,5+ är det iallafall. SF dippade något mot sist där det låg exakt på kurvan.
    Nu frågade jag varför TUL i v40 men det hade med UC att göra, om jag blir sämre så vill de ha koll.

Bebis gillar inte hjärtljudskontrollen, kängade till den där mackapären så att BM skrattade för den liksom studsade bort från magen 130- 140 låg det mellan, så det var bra.    

han kommer i juni
  • Barbabok

Bakar, eller jag är klar för idag, usch!

Vuxentårta. Kladdkaka 2 lager med  Philadelphialemoncurdfyllning, den ska garneras med grädde och flagad pistagechoklad.
    Barntårta köpebottnar med rysk yoghurt blandat med frysta hallon och banan 2 lager vardera. Kommer att spacklas med polkagrisfluff och så platta av SP med 3 Kittyfigurer och så grädde på sidorna och karamellströssel. Sliskigt värre!
    Cupcakes med citronsmak, polkafluff och karamellströssel, cupcakes med hallonskruvsfluff och lakritsströssel.
    Blandat med kakor och så köpechokladbollar.  

Borde väl räcka till ett kalas?   

han kommer i juni
  • Barbabok

Stackars J kommer att få sockerabstinens efter imorgon, hon ska dessutom på ett barnkalas innan sitt eget kalas! Hon ville ha tårta till middag idag

han kommer i juni
  • Barbabok
    Piggley Wink skrev 2012-03-11 07:20:16 följande:
    Får vi komma Barba?

Självklart! Får jag gå hemifrån då?, här har kaoset redan börjat! Cykeln och brandbilen gick hem -mamma, du kan titta på TV (och så springer hon iväg och ska leka med pappa som lagt beslag på brandbilen). Nu är de ute för att testa cykeln, han ska bara pumpa däcken (med kompressorn ) Hon verkar inte alls fundersam över varför cykeln inte har trampor.
    han kommer i juni
  • Barbabok

Usch vad jag blir less. Döbakta muffins (3 satser) som får kastas (vaddå ska dom ha färg eller vikt under 3 kg/st?) utan att han säger nåt!?! Nu står jag med massor av fluff som kan slängas.... Så mycket för att dela på jobbet. Jag vill verkligen inte göra allt.
    Dessutom passar man på att äta upp sista äggen nu på morgonen så att det inte går att baka nya.

Visst, köp nytt, men detta är varje gång, denna nonchalans. Han skulle definitivt servera dom om jag inte säger nåt. Och, självklart är han sur på mig, för att jag sa att de är oätliga.

han kommer i juni
  • Barbabok

haha PW, tack

Han åkte iväg och köpte 24muffins, så jag gjorde en variant med grädde och strössel på bara. Synd på hallonskruvsfluffet, det såg verkligen läskigt ut! Och jag som hade köpt så fina formar till allt

Nu är iaf. tårtorna klara, muffinsen klara, och kakorna är köpe så de läggs bara fram. Snart ska vi på barnkalas, sen hem och ha 2 kalas. Undrar om man vill ha mer tårta sen? 

Hon är verkligen helnöjd med cykeln, kul!  

han kommer i juni
  • Barbabok
    chiqita skrev 2012-03-12 14:41:56 följande:
    Nu har jag googlat lite på vad som händer om du inte bestämmer namn här i Norge. Om du inte har bestämt något innan fristen på 6 månader så får barnet samma namn som den som hade namnsdag då bebis föddes. Men innan det får du ett varningsbrev - om ni inte bestämt er så blir det ...
    Intressant att veta..  
    Oj, då hade J hetat Greger
    han kommer i juni
  • Barbabok

Snabb uppdatering. J är 3 år idag, väger 17,5kg och är 1m lång. Stora tjejen Skrattande

han kommer i juni
  • Barbabok

Sorterar bebiskläder, herrejösses vad mängder! Jag har från J, från systerdotter och lite extra jag köpt på mig innan mina två MF. Kommer inte att behöva handla alls på månader (år?)
    Är det oförskämt att undanbe sig presenter i form av kläder?

han kommer i juni
  • Barbabok

Chiq, spännande!

Här blir jag irriterad bara jag ser maken
    Han kommer hem, stinker rök (cig) och jag såg på FB att han festat hårt (kompisfoto), så mycket för stuga och friluftsliv som jag inte missunnar honom, men suparhelger, NEJ! Jag sa det åt honom med men det verkar passerat ett vacuum, att det inte är ok nånstans.

Jag försöker laga min EL Scooter, en tryckknapp har lossnat i sitt fäste och jag älskar superlim! Synd bara att han nästan dragit sönder gängorna (måste lossas för att tvätta tyget) i sin iver att det ska vara ordentligt åtdraget överallt   Usch känner mig superneggo men f*n, måste allt vara over the top åt fel håll jämt!?!

V30 idag, alltid något att glädjas över    

han kommer i juni
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8