Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Här finns också allt till bebis, förutom en bättre vagn men jag hinner nog ordna det med.

Mår lite illa idag, blev inte bättre av att jag gjort rotmos. Blörk! De får äta själva.

Hörde nåt "kul" på jobbet, det förväntas att kollegan (man gift med fsklärare) som bor i ett visst område i stan inte känner till fsk i sitt område (på fråga av mig), då han är MAN, jag som kvinna har visst det som intresse? Detta runt fikabordet. Jag sa att min karl har bättre koll än jag, men då hette det att han inte är som vanliga karlar Jag sa att det intresset hade inte jag innan barn heller och ffa sitter inte sånt kunnande mellan benen Men, som vanligt pratar jag för döva öron. Som KVINNA visste man sånt Obestämd Än är inte den siste i****en född. Dessvärre min årgång.

han kommer i juni
  • Barbabok

Kastar mig in oupplyst om vad som hänt senaste sidorna, tror jag.

Blev lite tjafs här som faktiskt artade sig i något ministeg åt rätt håll, hoppas det går att få nåt att vända för båda anser ju att detta är olidligt, där är vi faktiskt överens. Vi ska försöka hitta nåt att göra tillsammans, och ha en kväll i veckan utan rumpan parkerad framför dator/TV/tfn. Umgås på tu man hand eller med vänner kanske. Det är bristvara!

Missade däremot inte att Sarahkka ska få en son, grattis tjejen!     

han kommer i juni
  • Barbabok

Koll idag, 120/65, järn?, 145 i hjärtslag, 23 sf-mått, heeeelt normalt alltså

han kommer i juni
  • Barbabok

Ja verkligen, hoppas järnet ligger ok, hon brukar ringa och meddela. Men, jag mår bra så. Nu har jag meddelat chefen, kommer att sluta jobba fr.o.m. v20. Nu tror jag iofs jag hade klarat längre men det kommer att vara en hel del upplärning och en ska ev på semester och näe, jag vill inte. Han håller inte med, jag har jobbat där längst och kan väl en del som han önskar överföra.
    Ska bli skönt att vara hemma med J någon vecka och bara bonda känner jag.

han kommer i juni
  • Barbabok
    Mrs Firren skrev 2012-02-06 20:15:15 följande:
    Barbabra - Låter ju jättebra och smart att satsa på att vara hemma med J ett tag innan bebisen kommer.

Ja idag sa jag åt henne att jag tror hon kommer att bli en jättebra storasyster och hon såg sååå stolt ut, hon pussar magen så fort jag är oklädd Hoppas det håller i sig även när den är ute.
    han kommer i juni
  • Barbabok

LillFISen pruttar Kräks örk å blä! Undrar vad hon fått att äta?

apropå nåt helt annat än det ni pratar om  

han kommer i juni
  • Barbabok

Jag är trött på att beklaga mig men... here goes

Karl har varit borta to-må på egoresa med massa fylla och annat. Jag har trots foglossning tvättat rent ett berg i källaren, städat det värsta där nere, roat J, roat mig lite med. Jag har knappt orkat men det måste göras. Idag kommer han hem, före 14. Jag får ändå hämta på väg från jobbet på fsk, jag åker och veckohandlar, städar sedan badrum samt dammtorkar hela huset. Han tar disken, torkar lite i köket och bestämmer sig för att han är trött och lägger sig samtidigt som J! Skitstövel! Vi städar på måndagar, men han orkar aldrig. Det drar alltid ut över tis ons och det känns aldrig färdigt. Jag blir så less Inte ens ett kul att se dig eller nåt liknande heller. Man kunde tro att han är den gravida.
    Den totala nonchalansen är värst. Jag är till o med trött på att klaga. Så trött. Varför valde jag en barnrumpa?

han kommer i juni
  • Barbabok

Tack för sympatier När jag hämtat J idag åkte vi och tvättade bilen och sen till IKEA och fikade och strosade i affärer. När jag kom hem står han med dammsugaren i högsta hugg, fattas bara!

Billa, näe inget om nån mer rådgivning alls, inga initiativ. Jag försöker med Firrens pedagogiska taktik att lirka lite när jag inte är arg, men jag är nog rätt arg för ofta. Det svämmar över och då svär jag, högt och länge! (när/om J sover). 

han kommer i juni
  • Barbabok

Hanna, jo det är det iofs men jag får nog minst ett utbrott/dag, jag tycker inte om den sidan hos mig även om den sker med "rätta". Jag vill inte vara den arga jämnt

Nu ska jag försöka sova och hoppas jag slipper vakna 1000ggr pga Js sparkar och makens snarkningar, om det inte räcker kickar bebbe på blåsan så jag vaknar akutkissenödig... Är man någonsin nöjd? Just ja, foglossning och KLÅDA också. Tror jag kliar ihjäl mig. Men jag vet inte om det är graviditeten eller bara den torra årstiden, jag har torr hy. 

Hoppas alla haft en bra alla hjärtans dag, här var den ouppmärksammad men jag ska inte klaga på det för jag har inte heller gjort nåt för dagen. Förutom att fika med J då.  

han kommer i juni
  • Barbabok

Norr, men usch vad jobbigt. Jag överväger ibland att flytta då jag tycker det kostar mer än det smakar med hus, men så tänker jag sommar och nybyggd altan och soldäck och pool... nä inte än.

Krya på alla sjuklingar. 
    Här satt en lapp uppe på fsk att det går magsjuka, vill inte ha!

Dessutom besked idag att J ska byta avd. till storbarns om ca 2-3v!
    -Det vore bra om någon av er kan skola in nån dag hette det. 

Jomenvisst, jag ska genast säga till min chef att jag ska frånvara. Fast, det borde gå bra. Tur att två till barn som är Js kompisar också blir flyttade. Hoppas även att inte potträningen blir förstörd, det har gått bättre och bättre. Tråkigt däremot att J ser fram massor mot att få bjuda på glass när hon fyller, vilket borde bli strax efter flytten Inte hennes vanliga kompisar alltså, utom 2. Hoppas hon kommer att trivas.

han kommer i juni
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8