Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Mrs Firren skrev 2012-01-20 12:29:11 följande:
    systernorr - Grattis till en liten syster! Vad roligt. Skönt att allt såg bra ut.

juni - Har tyvärr ingen input om haloeffekten.  
    Bra val, kan inte missförstås vem detta är
  • Barbabok

Pysslig, FL har blivit kapat med risk för att ens identitet + lösen läckt, så idag är det gratis att byta både nick+lösen, kolla din inbox.

• Barbabok

Jag funderar på namn, då vi förmodas få en grabb tänkte vi Joel. Om det blir en tjej Joelle? Åsikter?

• Barbabok
    Gladhannapanna skrev 2012-01-21 14:16:18 följande:
    Barba: Joel gillar jag men inte Joelle, men det handlar mest om att jag inte gillar internationella namn.

Nä det var inte många som hette så i Sverige ser jag, färre än 100. Karln sa, va? Är det ett namn haha

Men RUL visade en snopp så det är det förhoppningsvis  
    (Barbabra)
  • Barbabok

Blir till Sigtuna, njae några hundra förstås men jag hittar ingen här i krokarna jag gillade. Jag vet inte, kanske borde vänta då?

(Barbabra)
  • Barbabok

Jag googlade nu och hittade att det är en EJ Smart Duo Combi, tydligen EJs "snikmodell" och en ny ligger på 5300ca, kanske inte var ett kap ändå?

(Barbabra)
  • Barbabok

Lite prat här hemma, nej vi åker inte. Den kostar kanske inte så mycket i kr men knappt halva priset för en så gammal vagn, njae då avvaktar vi hellre. Det är ju inte jättebråttom, och i värsta fall har vi den gamla här som faktiskt är bra, förutom att den är tung.

(Barbabra)
  • Barbabok
    Zenobia skrev 2012-01-22 00:08:49 följande:
    Ett tips, i den här tråden kan man få råd och fråga om emmaljunga vagnarna. Jag var mycket där inne och frågade runt när jag letade efter vagn

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132474.html

Jag var fakiskt inne på den länken och läste lite

Det är svårt. jag vill inte lägga så mycket pengar för en vagn då liten ska ärva vagnen vi har nu, en emmaljunga scooter vi köpte ny, så det är mest för liggdelens skull, och den har man inte så länge. Men, den får inte heller vara helsunkig. Dessutom är jag rätt lång så alla typ Cresent och såna går bort. Det måste även funka med ståbräda. 
    (Barbabra)
  • Barbabok

Jag vet inte om vår bil är bra till en liten till. Ska man ha J bak eller babyskyddet tro? Lutar åt att liten får sitta bak. Peugeot 407 SW. Jag hade tänkt att när liten vuxit ur babyskyddet så får J en twoway och han får ärva den stolen hon har nu. Om det finns plats vet jag inte? Känns som att bilen är rymlig förutom att lasta i.

(Barbabra)
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8