Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Åh vad arg jag blir.
    J ville bada då hon fick badskum idag. Jag sitter här och han är i badrummet varav jag ber J att pappa ska bada henne. Han säger nej gå till mamma osv osv. Tillslut smäller det till. Då har han spolat av golvet därinne och gått ut, hon ligger alltså raklång och har slagit i skallen och gråter Jag in först och kollar, han sur som f*n och återgår till disken (underförstått: hon visste att han spolat golvet och borde inte sprungit) Jag blir såklart arg och ifrågasätter hur han kan lämna klinkersgolvet  pissblött när han vet att hon springer. Nä det var visst mitt fel för att jag inte gick från datorn! Jag vet inte vad jag ska göra med den här jättebebisen, saknar ord! Hon kunde ju spräckt skallen

Igår försökte jag bryta datortrenden (FB) och hyrde en film åt oss via TVn, direkt när den var slut -får man kolla FB nu? Gör vad f*n du vill tänkte jag och gick och la mig Ja, det är en sk vuxen jag pratar om. 

han kommer i juni
  • Barbabok

Jag blev skitarg, men han tycker att han bara får skäll. Noll förutseende över faror! Undrar verkligen vilken taskig upfostran han fick? Mycket skäll eller så gissar jag. Han tål inte kritik hur den än läggs fram.

Nä separera är inte aktuellt men däremot har jag för nån vecka sen sagt till att nu jäklar rings det till rådg. och bokas tid. De skulle återkomma. Jag vert inte hur jag ska nå fram för allt är negativ kritik mot honom och jag bara skäller och gnäller tycker han, detta oavsett om jag har rätt. Vilket jag har. Det är visst honom det är synd om, inte J :-O

Nu är det såklart inte så här hela tiden, t.ex. nu tog han J båda helgmorgnarna och de är ute i finvädret så att hon får cykla trehjuling. Han var även på badhuset med henne to+fre samt gympa lö. Det är mer att förståndet saknas...    

han kommer i juni
  • Barbabok

IdaVi, usch för att oroa sig för sin mamma, hoppas hon kryar på sig snabbt. Låter så himla jobbigt för en rutinop.

cilla, JA tack, han kunde iaf. ha nån som helst koll. Jag fick säga åt honom att killa under fötterna efter hon somnat, för hjärnskakning har han såklart ingen tanke på Det var ok iaf.

Zenobia, ja eller hur. Han tyckte helt enkelt att jag latade mig framför datorn och han gjorde viktiga saker (disken) så därför skulle jag bada henne. Sen att jag lagat mat och han då får diska verkar inte ingått i tankeverksamheten. Jag visste ju inte att hela badrumsgolvet var vått, då hade jag aldrig låtit bli det innan nåt hänt. Nä maken till korkad make får man leta efter, men han är sån, i allt. Lyckligt ovetande? om alla faror i livet.

Champagne, tack

asap, hoppas med på en rådgivare värt namnet, vi har inte nått så långt med de tidigare. Ingen som ruskar om alls.

chiq, hehe coolt!

Jag tokscannar blocket för vagn bättre än den vi har. Jag kollade nyss i bruksanvisningen, 23kg! Omg och det orkade jag bära in och ur bilen, det gör jag inte idag. Letar UJ och Bugaboo till hyfsade priser. Fastnade även för Brio Sing men den finns inte ståbräda till. Brio Go verkar också ok. Får se.                 

han kommer i juni
  • Barbabok

Ser att vagnar kommer på tal. Precis vad jag varit på Blocket och spanat på, vi ska åka och titta på en i eftermiddag, en Bugaboo 07 för 4500 inkl. det mesta. Lite dyrt men det är det att åka till Sthlm också. Svart/beige.
    Jag har äntligen lagt ut skruttpansarvagnen som vi hade till J i början men har inte bestämt om vi ska slänga ut EL Scootern också, förmodligen. 
    Den har varit toppen men vi satsar nog på ståbräda till Buggan istället. Frågan är om det är en sån där bräda som tar max 15kg (som är en fristående sparkcykel också) som finns eller om det finns fler lösningar, hon väger ju mer än så redan nu?

han kommer i juni
  • Barbabok

Äsch, det var visst till UJ som freeridern var, dåså, problem solved

han kommer i juni
  • Barbabok
    Gladhannapanna skrev 2012-02-27 13:52:01 följande:
    Barba: vi hade 💨
    ?
    han kommer i juni
  • Barbabok
    Gladhannapanna skrev 2012-02-27 13:54:09 följande:
    Barba: vi hade en brio race till storasyster de gånger vi gick längre och var båda. Annars var det bräda som gällde. Har också en kombinerad cykel/ dubbelvagn som vi fortfarande använder om vi går långpromenader eller cyklar längre sträckor.

Jaha nu är jag med! Vi har även en reseparaplyvagn jag inte minns märket på, så vi har 3 vagnar nu.

Jag kollade förresten vikten på Js vagn, 23kg! Tror jag det att det var tungt när jag skulle bära.
    han kommer i juni
  • Barbabok

Köpte vagnen. synd bara att plastclipet man sätter fast bärhandtaget gick sönder direkt, hoppas på att Babyproffsen har reservdelar för en ny bar kostar 300 Annars var den bra, lite slitna framhjul men det får man räkna med.

han kommer i juni
  • Barbabok

Ja de kändes bra att köra så om vi köper nya får det bli efter sommaren. Vinterhjul medföljde och ett extra topset i sand + regnskydd men inte servicepåsen eller dvd´n. Synd att J är för lång bara, hennes huvud tar i suffletten om man fäller upp den 

han kommer i juni
  • Barbabok

Oj vad ni skriver!

Skriver under på att jag hittat en "korkad" karl, det märkliga är att han inte ser att det blir tokigt utan tycker att han är himla snäll själv? Tyckte jag också förut, innan det blev så tydligt (=fick barn).

Bumper bar=carry handle=bärhandtag trodde jag? men näe jag har inte tänkt att kånka runt bebis i handtaget men vet inte vad viktgränsen är faktiskt. Ska kollas upp. Jag var till Babyproffsen idag, 140kr skulle de ha för 2 st clips, en hel båge för 280. Hutlöst dyrt för plastbitarna men är det märket så är det antar jag. Det lutar åt att jag köper en ny båge och spar det hela clipset som reservdel i så fall.   

han kommer i juni
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8