Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Kasperina bra datum, Js 3-årskontroll, hon fyller dagen efter.

han kommer i juni
  • Barbabok

Ang krystningar. BMs sidekick sa att jag absolut kunde krysta när jag frågade, jag hade ju noll känsel i hela nederdelen pga bäckenbottenbedövningen, så jag tog ju ut mig totalt.
    Värst var att J inte ens var i närheten av nere och redo att komma ut då fick jag veta senare. Sen slutade allt hända och jag fick värkstimulerande för att det öht skulle fortsätta, usch!

Får jag det ragataparet igen vänder jag i dörren, då föder jag hellre i en buske. Elak jä*la BM och inkompetent sköterska!
    Dessa hade jag från 17-tiden till 22, sen kom det perfekta samkörda BM/sköterskeparet+barnläkare som förlöste J. Hon kom ut under hot om klocka tillslut då hjärtljuden gick ner oroväckande. Barnläkaren sprang in rätt ofta och kollade. 

han kommer i juni
  • Barbabok

Som vanligt i god tid börjar jag kolla av vad vi ska göra i sommar när bebis är här. J får iofs gå sina 15h/v tills att allmän fsk gäller 15aug men ändå. Jag tror att hon mest får vara hemma med mig oavsett.
    Trodde öppna fsk var öppet men nä?! Vad ska vi annars göra, åka och bada funkar ju inte riktigt med en nyfödd. Bara vara hemma i trädgården är nog kul om vädret är fint och poolen fylld men andra dagar då?
    Vad har ni andra gjort med sommarbebisar.

han kommer i juni
  • Barbabok

Galia, det ska jag absolut göra! JAg tror iofs inte det hjälpt sist för de hade full rulle med ett urakut snitt och nåt mer akut så jag var mycket själv och fick vänta läänge på narkosläkaren med.
    Jag hade trott att man hade sällskap av BM merpart av tiden iaf när man är förstföderska, men det är nog inte så bra bemannat. Vet inte vad jag fått den idén ifrån.

han kommer i juni
  • Barbabok

Pysslig, ja tiden kanske bara rusar, vad vet jag. Sist var jag ju så sjuk i koliten att jag bara spydde och satt på toa Hela sommaren passerade och jag hade tur att ens våga mig ut i trädgården, det var lååångt från toa.

Jag tror Ingrid, och Margareta nånstans i mitten.  

han kommer i juni
  • Barbabok
    Pysslig skrev 2012-02-23 21:19:27 följande:
    Jag tror att de skippar Ingrid då prinsessan i Norge heter det.

Aha, Sigrid får det bli då.
    han kommer i juni
  • Barbabok

asap aha, ok det ska jag genast beställa, fast inte så fort att det spricker såklart

piggley, usch då, jag har ok hb 123 men dåliga depåer, bara 9 vid inskrivning.  

bada, hmm kan bebbe ligga i vagnen bredvid vassen tro? där badar nämligen jag som inte kommit i form ännu då

I övrigt får jag ubrott på J. Hon trotsar och blir bebis och jag "exploderar". Säger jag åt henne att tvätta händerna glor hon i golvet och grinar? och ryter jag då i vilket sker tillslut tokvrålar hon Vi blir sams men usch så jobbigt det är.     

han kommer i juni
  • Barbabok

Ida, skönt att det är bra med din mamma. Usch vad orolig jag hade blivit.

Estelle var otippat, vet inte om jag gillar det däremot. Inget jag hade valt.

chiqita, oj vilken mage, alltså, i jämförelse! Måste snart kolla mina gamla bilder tror jag, känner mig iofs mindre nu, men jag är större (fetare).     

han kommer i juni
  • Barbabok

Firren, jag ligger nog lågt pga ulcerös kolit, jag småblöder nästan dagligen och har gjort så över ett år. Hon rek. järn men jag klarar inte det mer än nån ibland, magen krånglar och jag blöder mer. Moment 22. De får väl ge mig sprutor sen om det krävs.

Jag vet inte hur jag vill ha förlossningen, helst bara lustgas men tror inte jag fixar det, beror på hur fort det går. Absolut inte bäckenbotten igen, vägrar tappa känseln eller att allt stannar av.   

han kommer i juni
  • Barbabok

Chiqita, jag tror de jobbar i team så byter man den ena byter man den andra med.

Nu har jag köpt ballerinaskor till prinsessutstyrseln samt nån flikig handledsgrej i tyg som var fin. Presenten blev ett Memory med Hello Kitty a 79kr. J har ett likadant fast Barbapapa.   

han kommer i juni
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8