Pysslig, jo doula kollade jag om förut, men det är rätt dyrt
Hanna, jag hade pratat med honom innan förra med, men det går rakt igenom verkar det som, inget fastnar. Jag har aldrig känt mig så maktlös i kommunikation förut, det är annars något som ligger för mig s a s. Han liksom stänger av så fort jag säger nåt, viktigt eller inte. Just nu blir jag besviken bara han ger sig tillkänna. Usch. Känns skit. Han tiger ihjäl oss. Han har inte öht frågat nåt om denna gång, varken om hur jag vill ha det på förlossningen eller om grejer, kläder, skötbord osv, det verkar liksom bara hända av sig självt att sånt är ordnat V32v imorgon och han har inte lyft ett finger.
Vi går till fam.rådg. och det är bra men kanske för sent? Han sitter bara och flinar och tittar på mig, säger inget. Har bara varit en gång (den här vändan) så vi får se.
Jag känner mig kastad in i 40-talet. Jag lagar maten, planerar maten, fixar allt runt J med kläder, sånt hon behöver osv. Han delar städning efter tjat, tvättar hjälpligt, diskar. Hans val av uppdelning (vägrar ändra), jag är missnöjd och det vet han men gör inte ett nå för att ändra nåt. Han ska planera FP (jag gjorde allt med J) så att vi kan jämföra idéer men har inte kommit till det än, ska göra en fil över ekonomin men har inte visat den än, lovat klart i januari som var. Han bara lovar och lovar, men ärligt vill han inte men säger det inte ens. Det finns inget han vill som rör familjen liksom, varför vill han då ha en? Jag fattar inte.
J verkar blivit magsjuk nu på kvällen (kräks massor), han går och lägger sig! Jag sitter nu uppe på soffan där hon ligger och sover och vakar och kräks, han... tja han bryr sig om sig själv som vanligt. Ledsen att behöva klaga jämt känns det som, men vad f*n ska jag göra? Jag orkar inte separera, iaf inte nu med bebis i antågande, hus, gifta dvs han har hälften av alla dagar FP... känner mig fruktansvärt låst.