Jag tröttnade idag och frågade (argt) vad som var anledningen till att dra i 2 dygn och sen komma hem och frysa ut mig men fick faktiskt inga vettiga godtagbara svar. Att jag är sur och gnäller tycker jag är att skylla ifrån sig å det grövsta.
Jag nämnde nu att jag inte känner någon som helst tillit och vet inte ens om jag vill ha med honom ang. bebis då han inte visat något som helst intresse.
Jag får alltså inte ha ont, ha hormoner i kroppen, måste klara allt som om jag inte var gravid, inte ha min sjukdom och inga fissurer som för den som undrar ger smärta som bara den... även på natten.
Jag tycker han ljuger när han säger att han visst är intresserad, att han visst bryr sig (för det är en väl dold hemlighet i sånafall), att jag bara skäller och aldrig är nöjd, men hur f*n kan det rättfärdiga ett grisigt bemötande? Det förstår jag inte. Jag säger att jag vill ha skälen till hans beteende, inte höra att det är mitt fel/på grund av mig. Man får ansvara/äga sitt eget beteende tycker jag.
Jag nämnde även FB, detta eviga surfande på FB samt gloende i tfn (FB, wordfeud), fastän att jag sitter bredvid tilltalar han inte mig alls, på hela kvällen alltså! Då var det för att jag gör det!?! (sitter vid datorn). Jag kanske har fel men mitt "surfande" består i att kolla upp saker ang. förlossningen, tradera lite, planera inför bebis (han har inte gjort minsta koll om ngt till bebis, ens undrat om allt finns), ffa kolla om min kolit och fissurer ställer till det inför förlossning. Det jämför han alltså med FB, oförskämt tycker jag.
Han har inte ens frågat om förlossningen trots att han vet att jag var grymt besviken på den förra, och att jag inte ansåg att han gav mig något stöd. Att jag tycker det hela är en stor skräckupplevelse. Jag ÄR besviken på honom och han ser inte att han ens är det minsta att klandra för bristande förtroende.
Vad göra? (om någon ens orkade läsa igenom). Känns som att jag stångar huvudet i en mur.