Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

haha näe hon heter ? Gunnarsson, jättetrevlig. Maken mindes henne som uppriktigt bekymrad då jag var där sist ang. just skicket på tarmen.

han kommer i juni
  • Barbabok

Med hänseende till min rädsla för att pajja rumpan, för lite fostervatten (ny koll om en vecka) samt att han är i säte är KS härmed beviljat *pustar ut*
    I övrigt var allt bra, 2135g stor.

han kommer i juni
  • Barbabok

Galia, jo det var vad jag ville. Vet inte om det var bara risken för sfinkterskada/UC-problem, eller om det var vattenbrist+säte som också avgjorde. Beviljat blev det iallafall.

Piggley Wink skrev 2012-04-16 14:12:28 följande:
    Å vad skönt Barba, då är det ju två prominent mindre. Bode förlossningen och makens coaching under densamma.
    Ja precis! Stor sten borta, puh!

Vi bråkade i helgen, och pratade en del. Det går eh framåt, typ 2 framåt, ett bakåt, men liiite mer framåt iallafall.

han kommer i juni
  • Barbabok

Jag suger åt mig info om KS, lite rädd för morfin däremot då det slöar ner tarmen, och som den funkar nu, njae den får gärna ha lite bättre fart, ffa pga sprickorna.

Jag tror det varit jobbigare än jag insett, luften gick verkligen ur mig efter jag hämtat J, fick lägga mig en stund. Pustar ut på riktigt.

Jo jag tror maken kommer att vara ett Mycket bättre stöd nu, jag har börjat peppa om att jag inte får bära osv och att han måste bidra mer iaf första månaden.      

han kommer i juni
  • Barbabok

Galia, jag vet inte om alla får morfin, trodde det då jag läst det lite varstans.

Klart man får klaga (bearbeta), jag skulle nog gärna föda vaginalt igen om jag kände mig säker på att allt skulle gå bra, och med rätt medföljare. Då utan alla medicinska bedövningar.

Just ja, jag brukade ha med en frukt vid hämtning när jag hämtade efter 16, då var allt frid i bilen. Nu slutar hon precis innan mellis och jag ger henne att äta direkt hemma, men ibland är hon i upplösningstillstånd när vi kommer ur bilen här hemma/innanför dörren. Kanske borde jag införa frukten igen, har inte tänkt på att det kan vara därför.    

han kommer i juni
  • Barbabok

Ni som fött två eller fler, gör det ondare andra gången man är gravid? Jag tycker det trycker väldigt mycket nedåt och iom att denna inte ens har huvudet nedåt är det ju inte det heller. Alltså, inte fixeringen av huvudet. Gör bara konstant ont tycker jag. Det ilar ner i låren emellanåt. Jag tycker öht allt känns mer och gör ondare. Normalt?

han kommer i juni
  • Barbabok

Nja jag är inte stressad nu utan det gör verkligen ont nedåt, som när J fixerade sig på slutet, plus som mensvärk, men jag kan köpa att det kanske är bristen på fostervatten som gör att det blir vassare typ. Bebis har nog benig rumpa

han kommer i juni
  • Barbabok

Tessan, grattis

Här boxas bebis uppåt med världens största skalle så jag får kräks i munnen, och han har nog världens benigaste rumpa som skär ner i underlivet, men annars är livet ok    

han kommer i juni
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8