Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Så sant, det är lätt att anklaga. Datortid ska man visst få men hur han kan rättfärdiga sitt FB-beroende med att jag faktiskt sitter också fattar jag inte, när det uppenbart finns saker han borde reda ut med mig. Jag pratar men får inga svar för han är forlorad i datorns/telefonens värld. Jag har inga problem med att göra flera saker samtidigt men han kan inte det, J klagar också på att han inte lyssnar Jag menar inte att "förbjuda" datortid, bara att man kunde få komma först någon gång alls

Jodå, jag vill ha input, inte bara medhåll.

Jag skriver inte allt såklart här utan mer en förkortade version, det är så svårt att få med nyanser tycker jag 

han kommer i juni
  • Barbabok

datorskrälle....

Jag antar utan att ens läsa att mina inlägg kan se röriga ut, ganska anklagande, förvirrade osv, speglar nog oredan i mitt huvud , Jag försöker sortera tankarna men det verkar inte gå något vidare alla ggr. Egentligen vill jag inte skriva ett jota här, i ett öppet forum, men vet inte riktigt hur jag ska få saker på plats. Jag har svårt att se om det är relationen det är fel på i grunden, är det graviditetshormoner, är det bakgrunden som ställer till det och ställs på kant när vi aldrig faktiskt sökt hjälp för att hantera det jobbiga med barnlöshet, kriser, Js sjukdom och allt annat som liksom bara ramlat över oss? Jag vet inte. Kanske en kombination. Ska som sagt ta det med BM lite på torsdag.
    Vi har iaf. inte bråkat mer nu, det har landat lite. Skönt.

han kommer i juni
  • Barbabok

Hanna, tack! Jag känner mig som en barnrumpa emellanåt och skäms lite, typ Skäms Kasperina hade problem, tog tag i det och gjorde det enda rätta (tedde sig så glasklart), varför kan inte jag, eller, vad är det rätta för just mig/oss?

Men, tråden är ju om att vänta/ha syskon så jag ska försöka låta mina inlägg handla mer om det, inte min relation. Han frågade faktiskt nyss om vi inte skulle prata men jag vill vänta lite, tills mina tankar också ramlar på plats mer för jag brusar lätt upp, och det leder ingen vart. 

han kommer i juni
  • Barbabok

Ja han inser nog att jag menar allvar, alltid något. Jag är helt ok med att vi inte tycker lika, men inte tigandet. Känner mig som karln (tjurfäktaren) i Ferdinand, stånga mig, gör nånting, buhuuu...Skrikandes

han kommer i juni
  • Barbabok

Så sant, samlingstråden är nog bättre för det.

Galia, ang snitt så googlar jag mest för att få reda på om det är en orsak att bli beviljad snitt öht, om det är att rekommendera. Känns fånigt att be om det om det inte ens finns en chans. Det finns risker med allt, vid KS kan tarmarna "lägga av" och det är nog inte helt optimalt även om de kommer igång igen, de kan även fastna i ärrvävnad, usch ibland är inte google bra. Men, värre vore om man fick en sfinkterruptur som gör att jag blir inkontinent nu när den delen redan är så illa däran.
    När jag varit på toa är jag öm flera timmar efteråt ibland även om jag bara kissat, och på natten/morgonen har jag en otäck klåda och jag kan bara inte låta bli att klia vilket gör att allt spricker.

Som jag förstått det är det Aurora (klarasamtal här) som är ett av stegen att ens få beviljat snitt, men det kan väl inte gälla om det finns medicinsk grund?

han kommer i juni
  • Barbabok

JAg har inte berättat om mina fissurer för BM, tyckte inte det var så farligt när de kom men fy vad det gör ont nu
    Jag är mer och mer övertygad om att jag inte vill riskera nåt alls, dessutom hade jag otroligt ont av att föda barn och det tog ett helt år innan jag ens kunde komma till stadiet att ens våga bli med barn igen, så hemskt tyckte jag det var att föda. Trodde verkligen inte jag var så "vek" innan.
    Jag har läst min journal i dagarna, och det står rätt mycket om starkt smärtpåverkad, medtagen osv. Beordrad VE (klocka) av barnläkaren dessutom men jag hann få ut henne precis innan.
    De gav mig ju lustgas, bäckenbottenbedövning och EDA och jag som inte tänkt mig mer än kanske lite gas. Största smärtan jag kände var just i rumpan, och nu gör det nästan konstant ont, har minst 3 sprickor vad jag kan se. Får se vad BM säger imorgon.

han kommer i juni
  • Barbabok

Snabb uppdatering. Jag pratade med BM om att allt känns jobbigt men dessvärre hann vi inte så långt då hon hade en annan bokad efter mig och jag var sen pga strulande parkeringsautomat! Fick iaf. ny tid nästa vecka. Jag berättade att det var jobbigt med karln, fissurer, vill inte föda vaginalt och stress överlag. Kunde inte hålla mig från ngn tår (pinsamt men kanske bra). Hon tipsade om att jag måste gå via spe c.mödra och iom att jag ändå ska dit på må kunde jag be om dr.samtal då.  Ngt Aurora kom inte på tal alls.

Jag ringde nyss dit och pratade med en BM som lite snäsigt sa att det är väldigt få som får snitt (jaha?) så jag skulle veta det och inte bli besviken (?) men att hon som ska göra TUL är dr och jag kan prata med henne direkt. Nervöst.

MVC-BM tyckte inte att mina fissurer var att oroa sig för, trots att hon precis innan sagt att hon inte visste hur UC påverkas av en förlossning? Jag vet inte hur jag ska få fram min "vägran" då de bagatelliserar riskerna, BM började snacka perinealskydd. Jag HAR ju genomlidit en vaginal förlossning så det vet jag redan vad det är att föda, och jag vill inte göra om det.

Jag antar att karln tänker följa med på TUL så jag får väl skicka ut honom innan jag tar upp det med dr för jag vill inte att han ska vara med på det samtalet. Han fattar inte. Försökte säga lite igår men näe, ingen polett alls och inte har han nämnt nåt alls om nåt annat heller. Precis som förväntat, nada, skit!

han kommer i juni
  • Barbabok

Hanna ja jag tror inte han fattar alls. Det vet ingen som inte gått igenom det själv, förlossningssmärtan. Sen är det säkert individuell men att i förväg eller som utomstående kunna tycka om det hela, näe det går inte. Jag hade inte i min vildaste fantasi kunnat tro att det gör så ont

Jag är eg. inte rädd för smärtan i sig, som jag tidigare skrivit så är dyktekniken lockande, men jag är panikslagen för att spricka bakåt, att bli inkontinent, och vad de än säger så är den risken noll med KS och högst befintlig med vaginal. 

han kommer i juni
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8