Jätte-ego och långt, går bra att sluta läsa här om man inte vill.
Usch jag mår faktiskt illa när jag ser att Js kusiner får åka fyrhjuling (ej leksak). Den äldre (9) med hjälm skjutsar den yngre (3) som sitter framför! Inte nog med att det är totalt olagligt så är det ju livsfarligt. Supersnöig skogsväg.
Vad händer med den yngre om de välter? Detta i sällskap av föräldrar och farföräldrar
Och, jag vet att min karl skulle tillåta samma sak för J men jag tillåter det inte och vägrar släppa iväg henne öht till det stället. Han tycker jag är larvig! Men, så åker de ofta skoter och dricker starköl också. Hon skulle absolut få åka i pulka efter den med för honom. Jävla skit! Jag skulle inte våga separera, han skulle utsätta henne för livsfara ofta, jag vet det. I all dumhet.
Ang. separera, tanken slår mig allt oftare. Igår gjorde han allt "fel" trots att jag instruerade men han lyssnar sällan på svar på sina frågor. Då skrek han väldigt högt -du kan dra åt helvete! när han stod vid J och de skulle äta, jag hade tappat aptiten (arg) och gått ut i v-rummet. Jag ifrågasatte hur han betedde sig inför J, men då hette det att vad tror du hon tar för skada av ditt jä*la gnällande då?
Jag gick in i sovrummet och låste dörren, ledsen. Sen drog han och handlade, sa till J att mamma öppnar nog när pappa går. Efter att han kom hem vände han i dörren utan ett ljud (bokad bio), men sen väl hemma sent sa han hej, och jag går och lägger mig nu. Då var jag så arg att jag sa att och -vad f*n tror du jag bryr mig om det? And so on... Detta är ju löjligt. Jag ser ingen lösning på detta beteende.
När jag säger nåt är det gnäll, när han gör det (om han gör det) är det något helt befogat (tycker han). Oftast tiger han och försöker dra upp gammalt av typen "men du gjorde/sa så" som är helt ovidkommande. (typ, jag säger att maten är 2h sen, då får jag -men du tömmer fan aldrig kattlådorna!) Eh?
Han är urkass på att prata och undviker det till max. Jag vet inte hur jag ska nå fram, vad jag än säger "kör jag över". Jag vill ha en bra relation, där man öht pratar med varandra, gör saker tillsammans. Hans respons är att ja men du vill aldrig åka till ****. Näe tro fan det då det går ut på att köra på/vara på fyllan och utsätta barn för risker. Fiske också, ganska ologiskt att jag skulle vilja göra det som vegetarian. Mer finns inte att göra där.
Jag vill verkligen inte separera. Det har inte alltid varit så här. Vi hade ofta kul ihop men det har vi aldrig numer. De nöjena (MC) är inte förenligt med familjeliv så inget vi kan återuppta, inget jag vill heller. Ffa vill jag få bort respektlösheten, jag säger också dumma saker, oftast inte så att J hör men ändå. Vi är två som träter såklart.