• Galia

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Vi4: Vad bra att allt lugnar sig nu. Kände mig lite orolig att du sliter för hårt. Det är ingen som tackar dig om du brakar ihop pga för mkt jobb, det är bara du och familjen som får lida för det. Jo lite krämpor får man ju räkna med men det är ju inte mindre jobbigt för det.
    Med mig är det bra tack! Jobbar 60% och föräldraledig måndag o fredag (båda barnen hemma på fredagar) så veckorna rusar fram. Känner att jag har det bästa av två världar. Ledsnade ju på att "gå hemma" men nu längtar jag hem lite lagom när jag jobbar och så njuter jag mer än tidigare de dagar jag är hemma. Barnen växer och utvecklas. Vs språkutveckling går fort just nu och det är så härligt att höra honom prata och försöka berätta. L klättrar på allt och vill helst att vi håller henne i händerna så hon får gåträna Jag är så tacksam för min fina familjHjärta

• Galia

Jag åt receptbelagda omeoprazol 40 mg under i stort sett hela min första graviditet och en del av den andra. Det är exakt samma ämne som i Losec och Losec är A-klassat dvs helt ok att äta under graviditet. Ha en bra resa Uppi!

• Galia

Kate: Ja enda nackdelen är att man inte hinner något på jobbet Det är svårt att få in i huvudet att jag bara jobbar tre dagar i veckan. Om man tex har något med deadline på fredag nästa vecka så tänker jag ju av vana att det hinner jag ju lugnt men då tänker jag ju inte på att både fredag och måndag "går bort" och som nästa vecka jobbar jag bara en dag då jag är begravningsledig på onsdagen och tisdagar har jag möten i princip hela dagen så jag kommer alltså inte hinna trots att det hade varit gooott om tid om jag jobbat heltid. Hon som lottar ärenden är också osäker på hur mkt hon ska lotta på mig, är så svårt att bedöma hur mkt man hinner på 60% men hon har sagt åt mig att säga ifrån om det blir för mkt så det känns bra. Lagom till att jag hittar en lagom mängd så börjar jag väl jobba heltid igen
    Apropå färga håret så frågade jag min frissa om det när jag väntade V (hade ju bla hört(läst om att man kunde få grönt eller orange hår pga hormoner ) och hon sa att medlen är mkt mildare numera så det är ingen fara.  

• Galia

Kate: Ja just nu så har vi det relativt lugnt men periodvis så har man lite mer än man klarar och då finns det ingen annan att lotta på eftersom de också har lite för mkt. Hur mycket vi har beror ju inte på oss så vi har svårt att riktigt förutse eller planera och plötsligt så tar det fart med ärenden för att domstolarna gjort ett ryck, men just nu så verkar det vara bra arbetsläge så då gäller det att njuta av det.
    Gröna slingor är säkert fint om det är det man är ute efter. Som du förstår så var det dock inte den färgen jag hade tänkt mig när jag oroade mig för det  

• Galia
    Elsis skrev 2013-06-03 09:09:00 följande:
    Tjoho, 100 dagar kvar till bf.
  • Galia

Skönt med godkänt test Hemulen! Hur går det med amningen? Du oroade ju dig ju för det innan så tänkte bara hur det känns med det så här efter en vecka

Vi4: Grattis till bra intervju! 

• Galia

Hej Lia! Välkommen och grattis till en trea på väg Jag har precis som Mosing en pojke född -10 och en flicka född -12 

Snowgirl: Usch och fy för blödning, men jag hoppas givetvis som de andra att brunt inte är någon fara. Så trist att det är så många som har blödningar nu under graviditeterna. Det leder ju bara till en massa oro, men jag hoppas att det är för dig som för de andra att det bara är en ofarlig blödning.

gabi: Hur mås?

Vi%: Har allt lugnat ner sig runt dig nu? *hoppas*

Uppi:´Fy vilken sits du hamnat i! Förstår verkligen att du inte orkar med det ovanpå allt o att du är gravid och vill fokusera på det . Vill tipsa om att söka till den slutna samlingstråden om du känner att du inte vill skriva om detta känsliga ämne i en öppen tråd som denna

PW: Vad jobbigt för din kompis och hennes familj. Bra att du finns och kan hjälpa dem!

• Galia

Jossan: när är mellis och lunch då? På Vs förskola får de frukt innan vilan så ca 10.30, lunch 13 o sen får de som är kvar frukt eller smörgås 15.45 ca. Tror säkert de får något på er förskola för det är klart barnen måste få mat så de klarar sig till middagen. Är såklart fler än din dotter som behöver ngt vid 16-tiden Kan inte din man fråga vid lämningen? Hoppas nu allt går bra imorgon. Kram

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8