30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Resande: Det kan går fort också förhoppningsvis men kanske bäst att inte förvänta sig det. Kram! Så här nära har du aldrig varit att få hålla Sky i famnen!
Resande: Det kan går fort också förhoppningsvis men kanske bäst att inte förvänta sig det. Kram! Så här nära har du aldrig varit att få hålla Sky i famnen!
Resande: määääh!
Lycka till idag Stramalj! Önskar dig en lagom snabb och komplikationsfri förlossning! Snart är lillebror här!
Men åååh! O jag som inte kan in o läsa sen
Stort grattis Stramalj! En sådan liten sötnos till lillebror Fina fina S
Usch och fy för såriga bröstvårtor Det gör ju så ont! Jag använde också siden- och ullinlägg närmast brösten. de fastnade inte och torkade inte ut bröstvårtan, men det bästa är ju att lufta när du kan så luftningskoppar är ju toppen! Finns ju snäckor också, men de har jag inte provat. Däremot vet jag att Snowgirl gjorde det. Smörja med bröstmjölk gör du ju redan och Purelan har du ju tipsats om. Den är som ngn skrev rätt dyr men väldigt väldigt dryg. Får du över sedan så är den krämen även bra till små bebis/barnkinder för att skydda mot isiga vindar och nariga händer.
Vi5: Har bara skummat tråden men usch vad jobbigt du har det. Hoppas h*n är på utsidan snart och att du får må bra igen fortast möjligt. Vad ledsen jag blir av Es erfarenheter med de stora killarna. Hoppas ni får ordning med det och att förispersonalen jobbar aktivt med att förindra och förebygga. Jag reagerade också på att det skulle vara ngåot bra? att E inte leker med sin bästis längre. Beklagar verkligen att de där killarna redan har fått med sig att det skulle vara dåligt att leka med barn av ett annat kön. Man undrar ju varifrån de snappat upp det
Mosing: om T kunde så skulle han kanske vilja skriva om en j-igt trilskande 30+mamma
Vi5: kanske bäst o sluta tänka o analysera o bara låta liten komma nu med lite hjälp på traven så du inte går över tiden. När bebisar är färdigjästa så ÄR de bäst på utsidan av magen. Hoppas alla är friska o krya imorgon
Stramalj: vad härligt det låter. Så skönt med tretimmarssömn för B (och er). Bra med bvc-sköterskan också. Vad var det maken inte gillade med det?
Kate: januari är inte långt bort, men det är lätt för ogravida mig att tycka. Jag hade tyckt annorlunda om jag mått som du! Tack o lov att det går över o att belöningen är en sådan enorm kompensation. Stora sympatikramar *från en som inte heller mådde bra som gravid*
Snow: tur ni har föris;) Här var det tandläkarpremiär för V i helgen. Det gick väldigt bra.
Vi5: o jag som tyckte det vore så passande om liten kom på fn-dagen, men jag förstår dina skäl att h*n kan vänta till efter midnatt iaf. Imorgon blir det väl tvångsvräkning om inget händer innan ?
Mosing: jag tror inte det är farligt att "vika ner sig" ibland utan tvärtom stärker det barnet som märker att det kan förhandla sig till en ändring emellanåt. Bara det finns en balans så är det ingen fara. Jag tror inte det är bra att vara alltför principfast i sitt föräldraskap utan nyttigt att visa att bi också är människor som kan ändra sig. När det gäller påklädning så kanske du kan prova att ta på halva strumpan o be T dra upp den? Det brukar fånga Vs intresse iaf så man knappt hinner börja trä på strumpa 2 så ropar han "jag jag jag kan" och viftar bort ens händer. Sen vet jag att han kan mer på föris än han alltid visar, men det är skillnad på att vara hemma. Som förispersonalen brukar säga "ni känner ert barn bäst, vi känner det bara i grupp".