• Galia

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Gabi: jag har för mig att de finns i stl 5+ iaf, det kanske kan räcka viktmässigt? V sover i Libero up n go stl 7 o det funkar alldeles utmärkt

• Galia
    Size 3    : 4 - 7  kg Size 4    : 7 - 18  kg Size 4+  : 9 - 20  kg Size 5    : 11 - 25  kg Size 5+  : 13 - 27  kg Size 6    : 16+ kg
  • Galia

gabi: Kanske kan din syster höra med sin Ica om de kan ta hem den storleken?

• Galia

Uppi: stora varma kramar. Jag önskar också att jag kunde rycka ut personligen o trösta o lyssna. Hur ser det ut för dig m vänner/familj runtomkring? Våga be om stöd lyssnande öron. Iaf för mig är det stor hjälp att få prata o älta m ngn man tycker om o litar på. Prata prata prata tror jag på, det är inte bra att hålla saker inom sig. Skrik, gråt eller vad du känner för så känslorna får utlopp, det är så fruktansvärt orättvist det du varit med om! Och skriv så mkt du behöver här i trådarna.

• Galia

Vi5: vad bra att du kollade upp det och vad skönt att allt såg bra ut. Blygdläppar kan väl likna en pung på bebisar? Tids nog får du veta O en sak till. NU SER DU TILL ATT VILA!

Stramalj: oj vad jobbigt. Jag har inte fått eda så hade hellre valt att låta bebisen komma när den är redo o förlitat mig på lustgas. Undrar därför också vilka alternativa smärtlindrande metoder du kan förlita dig på? Finns det andra som du kan känna dig trygg med? Sen vad jag hade valt är ju inte säkert att det är vad som är rätt för dig. Avis på att du ändå står med valet o att båda alternativen innebär vaginal förlossning. O sen måste du se till att vila o ta hand om dig o bebisen. Vet allt för väl hur trist det är att inte orka det man vill så du har mina sympatier till fullo. Be maken att ni hittar på aktiviteter som du kan orka med. Hoppas han insåg att han inte bort skälla på sin stackars gravida hustru. Kram fina du!

Jossan: hur mår du? Hur går tankarna? Har känslorna kommit ikapp? Inte många dagar kvar nu

• Galia

Kate: kul att "se" dig! Välkommen hem o hoppas dimman lättar snart. 5-6 årsåldern brukar kallas "lilla tonåren" har jag hört... Hade för mig att M tidigare frågat efter syskon?

Jossan: inte långt kvar nu! Knäppt med reglerna kring dotterns resa men skönt att du känner dig lugnare. Om en vecka vet du mer.

Ego: Idag firar vi en ettåring lite smått här. Tänkte fira lite större på lördag. Mamman (jag) har svårt att fatta att tiden går så fort...

• Galia

Gamla galna Galia här Tack för grattis! Ja tänk vad tiden rusar på

Billa: ja det är min L det , tre år yngre. Jag funderade lite på det förra året när hon kom att du inte kommenterade då eftersom du lobbade för att få barn på din egen födelsedag ett par månader tidigare

Vi5: usch vad tråkigt, men BRA att det upptäcktes. Gräm dig nu inte över det du inte kan ändra o självklart får man bli orolig o ledsen. Försök att inte känna dig dum för det. O nu ska det ju gå bra allting *bestämmer*. Även om du blir kvar på bb så åker väl din man hem till E?

Kan inget om gbs men undrar om det inte var det som upptäcktes på min svägerska för ett par år sen för hastigt beslutades om igångsättning ngn vecka innan bf o hon nämnde sen något om ngn streptokock o hon o bebisen fick stanna 2-3 nätter pga att hon fick penicillin o bebisen skulle kollas. Allt gick bra

• Galia

Åh Jossan, nu är det inte många timmar innan ni får ta emot den fjärde medlemmen i fina lilla familjen S!

• Galia

Jossan: men åh vad segt, särskilt när du ställt in dig på att vara först! Tror säkert de har nåltavla. Det hade de där jag födde mina på bb Sthlm. Däremot om de har det på ks som jag ju tror så ser du bara hur många som fötts just där på ks solna. Hoppas de kört iväg med dig nu

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8