30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Vi4: Stort lycka till imorgon! En sak i taget, försök att inte låta tankarna fara alltför vilt
Vi4: Stort lycka till imorgon! En sak i taget, försök att inte låta tankarna fara alltför vilt
Vi4: Vad bra!
Hemulen: Krya på dig och dottern! Skönt att allt var bra med bebisarna men trist att du mår så dåligt
Pw: hemulen är läkare själv om jag förstått rätt
Uppi: GRATTIS och varmt välkommen hit! Jag tillhör smygläsarna av kämpartråden och jag satt och grinade när du beskrev er förlossning i vintras. Du skrev så fint. Håller alla tummar och tår för att det ska vara bra resultat på proverna denna gång och att allt bara går bra. Som hemulen sa så¨är det ju osannolikt att samma sak skulle hända er igen.
Grattis till er fina femåring också! Har ni haft kalas?
Uppi:
Inte bara du som ska presentera dig kanske Jag har en 2,5 åring (V) och en 9 månaders (L). Bor i Stockholmsförort. Jag har precis börjat jobba deltid (60%) efter att ha varit helt föräldraledig sen i somras så nu delar vi på "ledigheten" jag och maken, sen är planen att maken ska vara mest föräldraledig i höst (helt var planen från början men han får nog inte ihop det riktigt med de ansvarsområden han har på jobbet så jag får nog ta en dag i veckan. Vi får se).
www.viforaldrar.se/Forsta-aret/pappadepp www.viforaldrar.se/artiklar/foraldrar_i_kris mins även att jag i tidningen (Vi föräldrar) läst ett reportage om en pappa som hade drabbats av förlossningsdepression
oj vad konstigt det blev, men det är två länkar i inlägget ovan
Vi4: Usch så jobbigt med blod, men det verkar ju vara gammalt. Skönt att du hunnit lugna dig lite. Jag håller med om att åka och kolla och vara lite besvärlig om du behöver för att få sinnesro. Orkar du inte tjafsa själv så ta med dig någon (kollegan som du kunde ringa mitt i natten kanske). Ta hand om dig nu, tre veckor utan maken låter tufft med illamående och blödningar. För övrigt så ska du aldrig känna dig besvärlig när du skriver här eller att du skriver för mkt eller för långt, tänkt inte ens tanken utan skriv så mkt du behöver. Jag kommer iaf läsa, jag lovar! kram
Vi4: Vad underbart att din syster kunde komma så du fick sova. Allt blir mkt lättare om man åtminstone får vara utvilad emellanåt, men illamående är tärande.
Pw: Om hon har tid att höra av sig och dessutom väntar på snitt så är det ju inget akut iaf. En månad innan bf för tvillingar är ju fullständigt normalt om jag förstått rätt. Men hoppas allt går bra ändå förstås!
Jossan: Välkommen hem! Det är några smygare som deklarerat att de väntar en "trea" Resande och Elsis tror jag, annars så har du koll på de flesta.