Jossanjo: Vad jobbigt med uteblivet samtal
Stramalj: Heeeej! Åh KUB imorgon, hoppas allt går bra
Vi4: Funderar lite kring detta med sjukskrivning och kan inte hjälpa att jag upplever att du kanske blandar ihop olika saker? Åh ena sidan har du din pågående sjukskrivning och FK och åh andra sidan har du ngn tidigare personalansvarig som haft mage att antyda huruvida det är lämpligt att bli gravid eller inte... Den rehabplan du har är ju upprättad under andra förutsättningar, nu har det tillkommit att du mår illa och kräks. Som jag förstått det så har illamåendet under dina tidigare graviditeter gått över någonstans i mitten av graviditeten, vilket innebär att om denna följer tidigare mönster så går det över eller iaf släpper något framåt midsommar? Kanske behöver man skjuta lite på heltidsåtergång? Det är inte ovanligt att rehabplaner får justeras lite och här är det ju en ny omständighet som tillkommit. Sedan vet ju bara du hur hanterligt detta illamående är, men kan det hjälpa att vara sjukskriven bara några veckor för att vila och komma i fas så är ju det bättre än att du sliter ut dig fullständigt för att försöka följa en tidigare rehabplan. Utgå från det istället tycker jag. Den hotande "utförsäkringen" gäller ju i så fall de 25% du nu är sjukskriven på och det först till sommaren och då kanske illamåendet släppt och du kan gå åter i tjänst/semester 100% ändå. Har ni råd med "utförsäkring" på 25% ifall nu det skulle ske? Har ni det så är det ju egentligen inget problem just nu (och det är som sagt inget som behöver ske om ni gör om rehabplanen). Har du förtroende för din kontakt på FK?
Angående din skvallrande kollega så skulle jag ta upp det med henne och fråga hur hon tänkte. Hon kan ju ha missuppfattat vad du sa om att hålla det hemligt, men oavsett det så är det ju faktiskt inte hennes sak att berätta. Det tycker jag att du ska tala om för henne! Som Jossan sa så behöver det ju inte bli en konflikt.