• Galia

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Vi4: Inte heller jag hade hört (läst) vad som hände på vul med E. Blir ARG när jag läser. Vilken slapphänt bm. Kom hon på att hon sett fel precis när ni gått men ringer inte upp utan låter er vänta till nästa gång? Jisses... 

chiqita: Hoppas det bara var det, låter ju bra i så fall.

Jossanjo: Tycker inte alls att du är bortskämd eller nåt. Klart du funderar på hur fastställandet påverkar förlossning och snittdatum. Varför skulle du inte planera framåt utan bara tacka och ta emot och inte ifrågasätta detta när du har sån koll på äl i detta fall. Den här bm-världen alltså. De är så van att vara allvetande och sen ska vi bara sitta och nicka och säga amen. De hänger inte med på att dagens gravida inte ovanligtvis är 30+, självständiga, inne på arbetsmarknaden med hög utbildning och googleförmåga dvs vi är mer pålästa än de varit vana vid.
    Sen "jaså inget akut" Grr. Bra att din egen bm var bättre men tråkigt att du ska behöva möta detta innan ändå. Nu spånar jag lite men vad händer om du går på det datum du säger? Jag fattar att det påverkar snittdatumet men vid minsta känning innan så ska du åka in och då kan de snitta då. Det kallas akut då men irl så är det som ett planerat fast det startade av sig självt. Förstår att det inte känns lika avslappnat eller vad man ska säga men jag tänker bara o det kan lugna dig lite att det inte behöver betyda katastrof trots allt. 
    Blir riktigt riktigt förbannad över den där bm som sa att det var fegt att snittas även när man har medicinska skäl. Med den inställningen så har hon fel jobb och har inte förstått att hon ska stötta osv och hålla den personliga uppfattningen för sig själv. Hon har ingen rätt att döma någon på det sättet. Gaaah

• Galia

Samtidigt som jag lade till Jossanjo i bf-listan så tog jag mig friheten att årsindela de syskon som redan är födda. De som skrivit in bf 2012 men inte uppdaterat lade jag sist då alla som var beräknade 2012 borde fått nu...men ni får gå in och uppdatera rätt födelsedatum. En del är väl inakiva också

• Galia

Jossan: Kyss och jag såg nu att jag skrev "det datum du säger" men menade förstås det datum de (bm/ul) säger. Annars blir ju mitt fortsätta resonemang lite konstigt. Bra att dina känslor har övergått i ilska, hoppas du får kraft och kan använda ilskan konstruktivt. Ta hand om dig!

Vi4: Vad arg jag blir över hur okänslig den där överläkaren var. Skrikandes
    För mig var illamåendet värre på kvällen och när jag var trött. Av den anledningen kräktes jag mest på kvällarna. Under dagen när jag höll mig sysselsatt så kändes det oftast mindre så det var på det viset bättre att jobba än att vara ledig, men nackdelen med att hålla mig sysselsatt var ju att jag blev tröttare och mer illamående senare (för att jag blev trött). Jag åt B6 på chiqitas inrådan. Vet inte om det hjälpte så mycket, men det skadar ju inte heller. Kram till dig! Nedräkning till vul nu!

• Galia

Men Resande!!!! Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Åh vad roligt Skål Berätta mer Tungan ute

• Galia

Älgen: Jo jag har ju vetat ett bra tag, innan Resande vet du. Har verkligen fått hålla mig från att säga något/Saida

Resande: Väldigt roligt som sagt! Du visste alltså inget när vi sågs, tänkte väl att du var bra duktig som kunde hålla tyst om en sån sak inför oss irl  
    Är graviditeten förklaringen till ditt akutbesök också? Hur mår du?

• Galia

Ånej, fy vad jobbigt Vi4! Jag hoppas sååå att allt ser bra ut idag. Kraaaaam

• Galia

Vi 4: Hurraaaaaaaa! Hjärta Åh vad skönt! 3 cm kärlek

Jossanjo: Fy vad jobbigt. Är inte säker på att jag hänger med på detaljerna men jag förstår ungefär tror jag. Dum fråga kanske men det kan inte bara vara så att bebisen har lite litet huvud? Eller funkar det inte så? Har du/läkarna någon aning om vad det skulle kunna vara som orsakar en sådan avvikelse? Vilka olika scenarion finns det? Bra att de börjat fatta att du har koll på när bebisen blev till iaf. Sen tänker jag att om (data)systemet ska säga ifrån när lår och huvud avviker lite för mkt så brukar det finnas en viss marginal så det kanske ändå går bra och det bara är för att vara på den säkra sidan? Förstår att tankarna snurrar nu och jag har inga bra svar att ge dig, men skickar massa kramar och kniper tummar och tår för att allt är bra med den lill*.

• Galia

Jossanjo: Skönt att höra att du har fått en så fin kontakt och att hon inte var lika oroad som de igår. 
    Du är ju ingen "ung osjälvständig flicka" utan en vuxen och kompetent kvinna. Det är tack vare det som du såg till att få ett till ul där detta kom fram och att ni nu kommer vidare och får mer klarhet. Det hade inte hänt om du böjt dig och sagt amen efter första ul. *ryggdunk*
    Vad jobbigt att det krockar med en stor resehelg men skönt att det löste sig.
    Kram Jossan

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8