30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Vi4: Inte heller jag hade hört (läst) vad som hände på vul med E. Blir ARG när jag läser. Vilken slapphänt bm. Kom hon på att hon sett fel precis när ni gått men ringer inte upp utan låter er vänta till nästa gång? Jisses...
chiqita: Hoppas det bara var det, låter ju bra i så fall.
Jossanjo: Tycker inte alls att du är bortskämd eller nåt. Klart du funderar på hur fastställandet påverkar förlossning och snittdatum. Varför skulle du inte planera framåt utan bara tacka och ta emot och inte ifrågasätta detta när du har sån koll på äl i detta fall. Den här bm-världen alltså. De är så van att vara allvetande och sen ska vi bara sitta och nicka och säga amen. De hänger inte med på att dagens gravida inte ovanligtvis är 30+, självständiga, inne på arbetsmarknaden med hög utbildning och googleförmåga dvs vi är mer pålästa än de varit vana vid.
Sen "jaså inget akut" Grr. Bra att din egen bm var bättre men tråkigt att du ska behöva möta detta innan ändå. Nu spånar jag lite men vad händer om du går på det datum du säger? Jag fattar att det påverkar snittdatumet men vid minsta känning innan så ska du åka in och då kan de snitta då. Det kallas akut då men irl så är det som ett planerat fast det startade av sig självt. Förstår att det inte känns lika avslappnat eller vad man ska säga men jag tänker bara o det kan lugna dig lite att det inte behöver betyda katastrof trots allt.
Blir riktigt riktigt förbannad över den där bm som sa att det var fegt att snittas även när man har medicinska skäl. Med den inställningen så har hon fel jobb och har inte förstått att hon ska stötta osv och hålla den personliga uppfattningen för sig själv. Hon har ingen rätt att döma någon på det sättet. Gaaah