• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Boomie skrev 2011-03-16 20:15:03 följande:
    Barnen kommer ha skoj med varandra och ha nytta av varandra, osv, osv.
    ...och ingen av de är så värst mycket starkare än den andra så det blir jämbördigt när de slåss...

(lyssna inte på mig. Jag är bara lite trött idag. För det mesta är det faktiskt alldeles alldeles underbart)
    Så mycket bättre...
  • Ela

ingen av DEM.

Jag har sagt det tidigare idag: 'lägger ner*

Så mycket bättre...
  • Ela
    ilja73 skrev 2011-03-17 19:30:52 följande:
    Jag förstod vad du menade ändå .
    Hoppas att det är en bättre dag idag
    Vad bra, men du kan ju läsa det jag skrev i samlingstråden igår. Så obegripligt att jag inte ens iddes rätta det. Ingen idé liksom när man knappt förstår själv vad man försökt skriva. Men tack, idag är det lite bättre.

Zeeda - Vår E hade blåsljud som försvann från en dag till en annan. Håller tummarna för detsamma för er E.

malin - Grattis till tvååringen! Underbar bild och vad fint du skriver. :-P
    Så mycket bättre...
  • Ela

Lycklig - Åh, vad jobbigt! Hata hata hata blödningar! Vad skönt att det såg bra ut och att läkaren kunde ge lugnande besked. Vila nu ordentligt imorgon!

Så mycket bättre...
  • Ela

malin - En sådan här skulle du få:

Som sagt - det är liiiiite bättre idag.

Så mycket bättre...
  • Ela

Vi har lite problem med lämningarna och hämtningarna just ty E är inte längre ett litet kolli utan börjar få åsikter om vad och när han vill att saker ska hända och inte hända. Det är alltså inte sällan jag genomsvettig får klä på/av de stora medan E skriker för att han får vänta. Igår var det en i personalen som - med min goda vilja givetvis - tog upp E för att hålla honom medan jag klädde på R. R blev SKOGSTOKIG! "Mammas!" Skrek hon. Snacka om att vilja skydda sin lillebror.

Hon börjar bli stor nu lill-Struten. Imorse hade hon pekat på rumpan och sagt "Bajsa" och maken trodde ju då att det var dags för blöjbyte men se så var det inte utan hon ville sitta på toan och körde ut pappa för att sitta med stängd dörr och uträtta sitt ärende.

Så mycket bättre...
  • Ela

På tal om att börja bli stor så greppade E sin kalikåskallra två gånger här nyss. Väääääldigt stor koncentration och viftande hand men han fick tag på den till slut. Och han är snubblande nära att kunna vända om på mage från ryggläge. Snart är han i målbrottet! .-D

Så mycket bättre...
  • Ela

Pysslig - Nja, R:s "morgonlass" kom i blöjan idag så redo är hon nog inte än. Och E blir tre månader nästa vecka. Han har ju inte vänt sig än (förutom på mjukt underlag men det är ju fusk ) men båda de andra har gjort det någon gång mellan 3 och 4 mån. Har dålig koll på när bebisar "brukar" göra det men det kanske är tidigt? Kanske beror på att mina ungar har varit stora och stadiga sen födseln.

Juni - Inga tips på amningsproblemet direkt eftersom jag inte haft problemet att bebisen har blivit "påhoppad". Däremot ville T när R var bebis och R nu gärna klättra på mig när jag sitter i soffan och ammar så det har hänt att jag ammat ståendes. Lycka till på dopet idag!

Assar - Härligt frisörbesök!

Blä. Jag har ångest över att vara ensam med barnen tre nätter i nästa vecka. Även om middagar och läggningar kommer att vara nog så jobbiga så är det nätterna jag oroar mig för. E har börjat ha 1-2 vakenpass per natt (hata!) då han inte somnar om på någon timme eller två, R har ett antal uppvak per natt och tidiga mornar och T sover också oroligt framåt morgonen. Ja, ni kan ju förstå att det inte kommer att bli många timmars sömn för mig och i värsta fall sitter jag där mitt i natten med tre vakna - och ledsna - barn. Jag kommer att vara så TRÖTT (det är jag redan) och då är det svårt att parera konflikter och få allt att flyta. Giv mig styrka!

På tal om konflikter måste jag bara med tanke på mina senaste inlägg inflika att T och R faktiskt oftast leker väldigt bra med varandra och gärna gör det. Men ju mer de leker med varandra desto fler potentiella konflikter bli det ju. Typ.

• Ela

Fast vi får se lite hur det blir med den där resan...

R har precis kräkts. Obestämd

Så mycket bättre...
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8