• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hrmpf. Han var visst inte smålänning i alla fall.

*har svårt att erkänna att min Master Mind har klara brister*

Så mycket bättre...
  • Ela

Oyra - Ja, det är värt att säga det igen: Stackars Felix! Men stort grattis på födelsedagen måste man ju klämma i med också!

Lycklig - Första graviditeten berättade jag inte förrän i typ v. 19-20 men då hade jag en lite speciell anställning så det berodde mest på det. Andra graviditeten berättade jag mycket tidigare för chefen än vad jag tänkt eftersom jag blev sjukskriven i två veckor för blödningar (jag tror att det var vecka 7-8). Visst hade jag kunnat mörka varför jag blev sjukskriven men jag ville inte det. Tredje graviditeten tror jag att jag berättade mer officiellt efter KUB men vissa av mina närmare jobbarkompisar fick veta dessförinnan eftersom jag hade blödningar även då och var lite orolig och "konstig" så jag ville förklara varför. På mitt jobb "tar de" graviditeter väldigt bra dock (jobbar statligt) och jag har aldrig känt att jag blivit annorlunda behandlad p g a att jag är gravid och föräldraledig titt som tätt.

Så mycket bättre...
  • Ela

Cissi - Söte söte A! Kan du stå ut med fotbollarna är nog det det allra bästa men annars är det nog helt ok att pumpa bort "ytspänningen".

Själv har jag ägnat större delen av denna dag och kväll åt att fundera på varför jag producerar barn som inte sover. Och spädbarn som gallskriker om de är i någon annan famn än min. *suckar*

Så mycket bättre...
  • Ela

Åh, vad nyfiken jag blev på namnet Sara.

Och jag blev väldigr impad av att läsa att Hanya-familjen hade 200 namn ayy välja blan från början.

Så mycket bättre...
  • Ela
    Ela skrev 2011-02-07 23:03:42 följande:
    Åh, vad nyfiken jag blev på namnet Sara.

Och jag blev väldigr impad av att läsa att Hanya-familjen hade 200 namn ayy välja blan från början.
    Okeeeej, jag sa till maken igår att jag var så trött att jag såg suddigt. Och det gjorde jag visst. Bokstavligen.

Fint namn Sara. Men jag förstår ditt resonemang (och det gör alls ingenting att det blir långt ).

Hanya - Vilket sammanträffande med namnen!

Vi har väl haft en handfull möjliga namn på både flick- och pojksidan vid varje tillfälle, men då har vi verkligen inte helhjärtat kunnat tänka oss dem båda två. Svårt har det varit innan men när barnen väl har varit ute har det fallit på plats relativt snabbt. Hade E varit en flicka hade vi nog haft svårt att gå ifrån det namn vi hade tänkt oss (EDITH Aline - Aline efter min farfars mamma). Men vem vet - det kanske inte alls hade passat.
    Så mycket bättre...
  • Ela

Tilda - Det kan man lugnt säga att jag har. Jag hade mycket förvärkar nu sist och var öppen tre cm åtminstone två veckor innan E kom till världen. Det är nog ganska vanligt hos omföderskor.

Så mycket bättre...
  • Ela

Tilda - Tja, fast rätt som det är går de inte över och det är dags. Man vet aldrig...

Så mycket bättre...
  • Ela

Assar - Åh, hoppas att det blir en pojke. Jag ser SÅ fram emot att få läsa om lille KA:s liv och leverne. Farfars mama hade tyskt/österrikiskt påbrå så jag tror inte att Aline direkt kan sägas vara estniskt. Däremot tror jag att tyska namn kan vara relativt vanliga i Estland.

Så mycket bättre...
  • Ela

Zeeda - Vad jobbigt med din mamma! Det är ju faktiskt inte mycket som behöver förberedas för en bebis. Så länge man kan transportera hem den från BB på ett säkert sätt och har en affär som säljer blöjor i hyfsad närhet är det ju ganska lugnt.

Så mycket bättre...
  • Ela
    IdaVi skrev 2011-02-09 10:56:25 följande:
    juni: Har du fått papprena från skatteverket till lillebror? Om inte min amningshjärna lagt av helt så tror jag inte vi har fått några. Alltså där man ska fylla i vad han ska heta
    Oj, vi har fått våra och skickat tillbaka dem för flera veckor sedan. Eftersom E är betydligt yngre än V borde ni antingen fått era och förlagt dem eller så har det blivit något fel.
    Så mycket bättre...
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8