30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Idag har en farbror som såg ut som jultomten talat om för mig att jag är bra på att amma. Jag menar, det är ju ändå inte VARJE dag som det händer.
Idag har en farbror som såg ut som jultomten talat om för mig att jag är bra på att amma. Jag menar, det är ju ändå inte VARJE dag som det händer.
Cissi -
Emster - Fy för bitande barn. Förstår att du vill sluta amma. Jag hade tur med min tvåa som fick sin första tand på fyramånadersdagen för hon var ingen bitare (i bröst that is - annars biter hon gärna när hon vill uttrycka sin kärlek). Första barnet började bitas när hon var ca tio månader och fy vad jag var på helspänn. Men hon tappade intresset för amning strax därefter så det löste sig på så sätt. Hoppas hon ger med sig med flaskan!
Angående byte från spjälsäng till vanlig har det gått högst smärtfritt häreftersom våra tidigt varit vana att sova i vanlig säng - nämligen vår. Ingen av dem har varit uppe och vandrat på natten eller morgonen heller. De kallar på roomservice istället (d.v.s. skriker efter oss...).
Fiji, Cissi, Knase och ni andra som har jobbiga graviditetsbesvär - Stackars, stackars, stackars, stackars er. Jag menar verkligen stackars er. Det är så grymt jobbigt när hela dagarna går åt till att parera diverse besvär. Mina fogar är ju inte bra än men det är ju en milsvid skillnad mot hur det var under graviditeten. Nu har jag bara ont om jag går eller bär för mycket eller gör vissa rörelser. Förut hade jag ju verkligen svinont så fort jag gjorde n å g o t al l s. Man glömmer så snabbt. Ikväll låg jag och läste för tjejerna när de skulle nattas. Jag låg på rygg i deras ganska hårda säng. När jag skulle lägga ner böckerna på golvet fick jag plötsligt så där ont att jag inte visste hur jag skulle göra för att kunna ändra ställning utan att skrika högt typ. Då kastades jag tillbaka till hur det var under gravidíteten och fick nästan panik. Så ont hade jag verkligen hela tiden då. Jag fattar faktiskt inte hur jag orkade så här i efterhand. Men det är klart man har ju inget val.
TUR att man får så fin belöning efteråt!
Knase - Har aldrig haft ryggskott men om det gör djävulusiskt ont så var det säkert en liknande smärta jag drogs med.
Pucha - Grattis till fina siffror!
Pysslig - Usch då! RS...tur att hon hunnit bli så pass stor. Är hon mycket påverkad? Jag är ju lite nervös att E ska åka på det. Inte den bästa årstiden att födas ur den aspekten.
Boomie - Jag klämmer i med ett genuint stackars stackars stackars dig med. Låter ur jobbigt med utedass!
Cissi - Förstår att du längtar!
Iiiiiiihhhhh! Det var INTE JAG som särskrev. Det var den där Rickard igen...han skulle ha stryk!
Ja, Vika ja! Fy så jobbigt hon hade det. Hoppas hon slipper det denna vändan. Knase - kan du inte skicka in henne i den här tråden?
Fio - All lycka imorgon!
juni - Ja, lite läskigt det där med kaffeautomater. Maken och jag konstaterade just att det är tur att jag har varit sjukskriven så pass mycket under graviditeterna (har automat på jobbet).
Fio - Grattis till lyckat KUB! Och rama in de där bilderna för - och här talar jag av egen erfarenhet - det kaaaaan bli så att det är svårt att fånga exemplariskt beteende hos barnet på bild när det väl är ute ur magen.
Evasha - Grattis till dig med till lyckat KUB! Och grattis till ettåringen förstås! Jag blev alldeles rörd över att bilden är tagen samma minut som M är född.
Fiji - Stanna hemma imorgon med vännen. Dels är det ju stor risk att du mår illa då med tyvärr, dels har du ju fått i dig alldeles för lite energi. Hur går det att dricka? De mer syrliga smakerna av Proviva har varit min räddning många gånger.
Knase - Jobbigt! Jag har inte en susning men det har ju som tur är vår Sara.
Lycklig - Vad skönt att du fick göra ett UL! Och det där med att det kan diffa har vi konstaterat vid flera tillfällen på sistone här i tråden så försök att inte oroa dig.
Igår var jag på ett jobbmöte på fm och maken var hemma med E. Det varf skönt att få använda hjärnan lite igen och det är alltid upplivande att få ego-boosta lite genom att få höra kommentarer som "Men oj, är bebisen bara fem veckor och du är redan igång såhär" MEN den största behållningen var lätt att få sätta på sig stövlar med klack. Det var inte igår om man säger så.
Idag ska jag klippa och färga håret. Med E med mig. Maken skulle egentligen ha kommit dit och tagit E under tiden men det körde ihop sig på hans jobb så jag får reda mig själv. Det kommer att bli...intressant eftersom E liksom sina systrar inte är en sådan bebis som nöjer sig med att sitta i knä en längre stund. Tur att jag har klippt mig hos samma frisör i över tio år så att vi känner varandra. Hon har själv en bebis också så hon vet ju hur det kan vara.
Hej Vika! Jag vet inte om vi egentligen hängde i samma tråd någon gång men du var TS till arbetar-tråden jag hoppade in i så jag minns dig mycket väl. Det finns en BF-tråd länkad i TS och där finns ju lite info om de som väntar eller har fått syskon i alla fall.