• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Knase - Två lite "bortglömda" namn som jag tycker är fina om man smakar på dem är Anneli och Annika. Inte internationella egentligen men de funkar bra att säga på engelska tycker jag och de passar bra med syskonens namn också.

Så mycket bättre...
  • Ela

Sara - Det är TRENDIGT  inte slummigt med fyra barn. Nej ,det var ett taskigt påpekande att göra mot en sjukling (jag blir däckad bara tempen är uppe och nosar på 38). Kram!

Så mycket bättre...
  • Ela

Pucha - Har du fått någon korkad kommentar om att du inte dricker när du är gravid? Barnmorskan under min första graviditet sa att det kan ju komma men jag betvivlade starkt att någon skulle säga något och så har det också varit. Alla har tagit det som självklart att en gravid inte dricker.

Jag har fått göra testet alla tre gånger och har haft olika barnmorskor som alla har tagit det på allvar. Däremot är det ingen på vare sig MVC eller BVC som har ställt några frågor om våld i hemmet. Jag har inte heller fått fylla i det där testet om hur man mår efter förlossningen. Som vanligt verkar allt vara väldigt olika överallt...

Så mycket bättre...
  • Ela

Om E hade varit flicka hade han fått heta Aline i andranamn.

Och ikväll har jag ånyo hulkat "Jag orkar verkligen inte mer nu" och maken har (trots att det är slutspel i hockey med det lag han håller på i rinken  Hjärta) stängt in sig i sovrummet med E. Än så länge är det tyst där inne så vi får väl se om vi får anledning att rita ett kors i taket här hemma.

Så mycket bättre...
  • Ela

Eva - Skönt att de kom på till sist vad som felade!

Juni - Jag passar på frågan om hur man får bebisar att sova i längre pass för jag är uppenbarligen helt oduglig i den grenen. Angående H:s magont tycker jag att du ska ringa VC eller i vart fall sjukvårdsupplysningen. När vi ringde om T:s magont och kräkningar sa de att magont kan tyda på så mycket - t ex urinvägsinflammation - så det bör kollas upp.

Boomie - Jo, E somnade faktiskt i makens famn men den ungen är banne mig som en liten indian. När jag smög mig in och praktiskt taget mimade fram en fråga om maken ville ha något öppnade E genast ett öga och blängde på mig. Han skulle klara sig bra i kriget denna där.

Elsis - Hur har ni det idag?

Idag har jag satt in en kopparspiral. Jag tyckte inte att insättningen gjorde ont men har haft lite ont nu på eftermiddagen och - förstås - en hel del blod. Vi får väl se hur det går men det är ju värt ett försök.

• Ela
    Namaste72 skrev 2011-04-06 21:27:44 följande:
    Ela: Här har vi iaf en riktig indian!
    Era lyllosar!
    Så mycket bättre...
  • Ela

Hur man tillfredställer en kinkig bebis behov och en kinkig mammas behov samtidigt:

Mamman sjunger en av bebisens favoritmelodier (Blinka lilla stjärna där) med sin ljuvaste röst men byter ut texten mot alla svordomar hon kan komma på.

Let´s out some steam I tell you!

Så mycket bättre...
  • Ela

Eller lets out kanske... Utrikiska är alldeles för komplicerat just nu. Bäst att jag fortsätter att svära lite mer istället. *tröttare än tröttast*

Så mycket bättre...
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8