• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hur gick det på VC, Fio?

• Ela

Mippe - Oj, så nära BF nu?! Spännande! Fio - Hoppas att O nu snart blir bättre med lite hjälp på traven! Cissi - Jag är impad! En dagismamma som har haft två barn bra mycket längre än du (minstingen är drygt sju månader) sa hej då efter hämtning en dag här i veckan och berättade att de skulle handla skor till storasyster istället för att hänga i lekparken. Efter tio minuter träffade vi dem - i lekparken. Hon hade halvvägs till bussen kommit på att hon skulle handla skor en annan dag. När hon inte hade båda barnen med sig.

Så mycket bättre...
  • Ela

Och just det ja. Skriver man från fånen men inte med appen försvinner alla radbrytningar. *suckar*

Så mycket bättre...
  • Ela

Skönt att få honom kollad, Cissi!

Mippe - Kram! Sista veckorna är HEMSKA! Grattis till W och vad skönt att svärisarna har bättrat sig!

Tilda - Kul att se dig! På fråga 1 säger jag ett rungande JA! På fråga 2 tror jag svaret är ja för det fall att du själv är sjuk och sjukskriver dig eller att ni kan ange särskilda skäl (som att du inte kan ta hand om det sjuka barnet och skydda en väldigt liten bebis från smitta samtidigt). Annars förutsätts du kunna ta hand om båda när du är hemma föräldraledig. Det sista svaret är jag dock inte inte säker på som sagt.

Så mycket bättre...
  • Ela

En stor kram var till Fiji och Boomie. Ni är hjältinnor som orkar - det vet ni va?  

Så mycket bättre...
  • Ela

Så jobbigt, Elsis! Ta hand om dig i allt nu. Angående begravningen - tror du att din mamma kanske skulle kunna följa med och ansvara för A så kan du sitta med T?

Så mycket bättre...
  • Ela

Pysslig - Vilken busa! Vad vägde L när hon föddes? På tal om glass förresten. Tror du att det blir bra om man river en schysst choklad och blandar ner i B&J:s "grundsmet" som finns i recepttråden?

Så mycket bättre...
  • Ela

Pysslig - Då var hon inte superpyttis då. Låg hon ungefär lika på TUL:et eller verkar lillasyster vara mindre? Då blir det sådan glass - allt finns hemma (gäster imorgon).

Så mycket bättre...
  • Ela

Cissi - R var också en sådan bebis som bajsade någon gång i veckan. Spännande var det. Både T och E var/är varjedagbebisar.

Milla - Hoppas att L fortsatt att äta idag - gärna ngt mer än bananer då. Störigt att du fick ta natten.

Fio - Vilken mysig dag. Synd att O blev lite rädd bara.

Idag fick E smaka lite gröt. Det gick bra. Han hade ju lite svårt att få kläm på att äta med sked men han spottade inte ut utan lyckades svälja det han fick i sig. Förmodligen bara en slump men nu har han sovit i två timmar. Han som brukar sova 30-45 min. Jag fick skicka maken och tjejerna i förväg till Humlegården. Här väcker man inte den björn som sover i onödan inte

• Ela

Lycklig - Kram! SÅ jobbigt med blödningar!

Assar/Cissi - Jo, han sov nästan tre timmar. Förvånad Helt galet - hans rekord är strax över tre och det var på natten. Ska bli intressant att se om det återupprättas efter smakisen imorgon.

Så mycket bättre...
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8