30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Ela, juni, och partyt kommer att bestå av att vi alla tre inte visar oss i tråden? Utom möjligen för att redogöra för den senaste katastrofen och tröttheten?!
Ela, juni, och partyt kommer att bestå av att vi alla tre inte visar oss i tråden? Utom möjligen för att redogöra för den senaste katastrofen och tröttheten?!
Åh Mrs FIsk! Vad glad jag blir! Jättegrattis, och bra tänk där!
Välkommen frk Kanin! Jag tror jag blev trött lite senare, typ v 12.
Juni, lyckliga du! Här tog läggning av A två timmar, trots hjälp av min syster. Han är makalöst provocerande när han känner att jag är stressad.
"berätta räven!"
"Räven som bor i skogen var lite hungrig..."
"berätta ugglan!!"
"...lite hungrig, och var sugen på en höna..."
"MAMMAPAPPALALALA HJÄLPA TÄCKET!!"
(stoppar om)
"ska jag berätta om räven?"
"LALALAMROMOR bla bla blabla bla..."
"zzzzz"
"berätta räven!!"
"Räven som bor i skogen var lite sugen..."
"Mamma, Nina lägga!"
osv i två timmar under vilka jag fick hämta G och lägga honom bredvid också för att amma. Baskade unge!
Hur får man sitt barn att somna själv?
A har ju tidigare gått lätt att lägga, det här är nåt nytt påfund att börja bråka i sängen. Dessvärre är det bara med mig han gör så, maken gör det på mycket kortare tid. Nu är ju han inlagd och gud vet när han får komma hem, han sa igår att han hört allt från onsdag till lördag, och inte ens när han kommer hem är han till någon större glädje när det gäller A på ett tag. Han får ju förstås inte lyfta och kommer säkert vara lite rörelsebegränsad en tid. Så jag får nog ta A framöver med det eviga täck-påläggandet och vatten-räckandet som extra gympapass.
Vi prövade också nån variant av 5mm när A var ca 10 månader, vi tyckte det gick ganska bra, men sen har det ju urartat i samband med sjukdom, flytt och andra större förändringar. Vi får väl försöka igen, för såna här kvällar kommer ju inte att funka i längden.
Johanna, ostbågar är ju mycket lättare än delicatobollar, så det kanske han kan ta en extra väska med och checka in?!
Eva, härligt med så mycket tillbaka på skatten! Kan ju komma till pass tills du får ordning på din lönemänniska.
Håller tummarna för Johanna och E! (Min gissning är att man ska ha besticken under bäddmadrassen)
Eva, grattis till 6000e inlägget! 10 flyttlådor? Är du alldeles galen?! Vi hade 80... och då hade vi kört ner några vändor med personbil innan. Fast du är säkert en mycket klokare människa än jag och maken, som båda är ekorrar.
I helgen vågade jag leta fram och prova ett par vanliga byxor efter att ha gått i mammabrallorna ända till nu. Det gick bra, men var ÄR de? Jag hittade ett par, men det måste ju finnas fler i samma storlek! Gick ut i förrådet efter en gammal resväska där jag brukar stoppa sånt jag vill ha kvar men inte kan ha just nu. Det har ju blivit några vänder av sånt under och mellan graviditeterna. Tyvärr innehöll väskan bara stl 34 och det var INTE den storlek jag hade innan G! Var tusan har de tagit vägen?!
Johanna, jag slängde faktiskt 34-orna. Jag har inga som helst illusioner om att jag ska kunna ha dem igen. Skulle det miraklet inträffa, så ska jag absolut köpa nya! 34 var livet före maken. Sedan träffades vi och mat blev en daglig vana, varpå jag snabbt passerade 36 och när bebisverkstaden påbörjades var det 38. Efter A hade det hunnit bli 40, och det är de och 38orna som är borta.
Samtidigt letade jag efter lådan med storlek 62 till G, och den tycktes också försvunnen. De kläderna, i alla fall de flesta, har jag hittat nu. Instoppade i en gammal byrå som vi aldrig använder...
Kurvor är både bra och dåliga...
A föddes på -3-kurvan och ligger kvar där efter ett kort gästspel på -2. På vårt förra bvc var det ingen som brydde sig, men här rynkade sköterskan på näsan lite åt det. Förvisso påhejad av mig som tycker att det kanske är lite mycket att ha storlek 74 i över ett år och dessutom blev lite nojig i ämnet tillväxt när G nu var sjuk. Så hon skulle tala med doktorn och kanske ska vi ta sköldkörtelprover även på A så det inte saknas nåt där.
G ligger på -1-kurvan, och det ska han göra enligt den märkliga tabell bvc har och fyller i föräldrarnas längd på. De kryssar i ens längd i varsin spalt och drar ett diagonalt streck mellan, och så hamnar strecket på en kurva.
Eva, A är 80 lång och väger 10,3.
Juni, den där föräldrakurvan tittade de på bara för att jag undrade över att A är så liten. Hon ville väl helst kunna peka på den och säga att det är vårt eget fel, men si det gick inte!
Boomie, usch för magsjuka. Hoppas du slipper!
Fiolina, bra att du byter bm, man ska trivas!
Vi har också fått påsar med kläder av varierande klass. Senast fick jag plocka vad jag ville ur systerdotterns kassar innan resten for till Myrorna. Jag tog för mig en hel del, men när jag kom hem och tittade igenom lite noggrannare såg jag att mycket var fläckigt, så det gick i sopen. Lite märkligt, jag tror att av alla våra barnkläder är det en body och ett par byxor som har fläckar som inte gått bort.
Den där kurvan är en liten ruta till höger om barnets kurva - men det gäller då vårt landstings pappersjournaler... här har de just börjat med bvc-journal i datorn, men fyller i allt i en pappersjournal och ritar kurvan för hand...
Jag tror inte den avslöjar hur långt ens barn blir som vuxen, bara en hållpunkt för vilken storlek man kan vänta sig av just dessa personers avkomma. Det diagonala strecket mellan min och makens längd hamnade på -1. Jag får tala om det för A, och säga till honom att han skärper sig...
Stackare, Juni, vilken natt! Förstår att du längtar.
Vi har också en kräkare... Han tuttar as we speak/write och öppnade nyss i ena mungipan för att släppa ut en spya, men fortsätter tutta mycket koncentrerad. Man kunde ju tro att det var fullt annars...
Härligt Milla! En stor bukett tulpaner till svärmor kanske?
Pysslig, vad typiskt med ersättaren. Hoppas de hittar nån snabbt nu så du hinner lämna av! A fick vårjacka idag efter mycket om och men. Jag köpte en i veckan utan honom, men mätte hans vinterjacka först. Tänkte att man ju aldrig vet hur det är med storlekar, det kanske är samma som vinterjackan som gäller, eller nästa. I butiken tyckte jag att de såg små ut och mätte på samma vis som på vinterjackan (som är i stl 80) och kom fram till att först stl 92 motsvarade den han hade. Väl hemma satt den ju så klart som en säck, så idag har vi bytt till 86. Den satt bra.
Boomie, hoppas du har kryat på dig redan! Jag fick vinterkräket när jag väntade A, med tre veckor kvar till bf. Så du har mina fulla sympatier!