Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Afro, stackare! Hoppas så att det kommer igång igen så liten kommer snart!

Knase, vad bra att du tog tag i det och hoppas innerligt att någon ringer tillbaka och hjälper dig snabbt! Kan du annars få hjälp genom MVC?

Zeeda, hoppas verkligen liten stannat lagom länge där inne. Ligg lågt, fötterna högt!

Ego... ny flödesmätning i morse, samma dåliga resultat som sist. Ctg såg bra ut, men doktorn gjorde en hinnsvepning och planerar för att, om detta inte hjälpte tillräckligt, sätta igång mig i morgon bitti. Känns bra, men det gör ont redan, så vi kanske inte hinner! Ska vila i eftermiddag innan A kommer hem...

• cilla67

Tack!

Så har man överlevt första natten hemma : fyra personer i en 160-säng. I natt tror jag att jag och lillen ska ligga skavfötters med de andra, i alla fall halva natten! Men gud så skönt att få sova hemma...!

• cilla67

Pysslig, tack! Härligt med en lillasyster! Vi frågade också på UL eftersom vi hade tvärstopp i namnfrågan om det var en kille.
    Vi har fortfarande problem att lösa där... Vi har några tänkbara namn, där min favorit är M och makens G. Dessvärre har jag lite svårt att känna det naturligt att säga "hej, det är cissi, Gs mamma" och maken kan inte hel naturligt säga "sover M?" och liknande. Så har vi kompromissen S som ingen av oss är helt nöjd med, men som är helt ok ändå... Vi får se hur det blir!
    A har tagit det hela fenomenalt bra, vill titta, klappa och pussa hela tiden och gärna vara nära. Helst ska de vara i mitt knä båda två samtidigt. I morse låg de bredvid varandra i vår säng och var precis hur söta som helst och petade på varandra. Sedan får ju A spel emellanåt och försöker sig på sånt som han vet är förbjudet, bara för att se att han kan få vår uppmärksamhet. Men det får man ju ta för normalt, tycker jag.

• cilla67

Ela, minns du master mind? En svart plutt blev det!
    Jag fick plösligt hemska eftervärkar, men det tycks vara normalt. Hur har du haft det? Jag läste att det blev värre för varje barn. 

• cilla67

Sara, även du har en "svart plutt". Maken påstår att problemet med M mest är dialektalt och bör gå att övervinna...
    Får man eftervärkar även om man "slapp" de vanliga? 

Ellie, tack! Jag hade missat det där med eftervärkar, så jag googlade och hittade en text av Katarina Janousch, som skrev att det bli värre för varje gång. Varpå jag tyckte synd om min mamma som har fyra barn och ännu mer om mormors mor som hade elva...
    Jag skulle ringa VC i morgon om jag var du.

Fiji, ja det var himla mysigt även om jag tyckte lite synd om maken som brukar behöva plats men låg och balanserade på kanten. Sedan i eftermiddags har A gått i baklås. Han är oförtrutet god mot sin lillebror, men han blev plötsligt fläckvis ungefär ett år igen. Han skulle prompt ha välling t ex, men åt den inte, vägrade middagen och blir tvärledsen för minsta motgång.
    Jag tycker det låter som om ditt illamående hänger ihop med trötthet, försök stjäla dig till lite mera sömn här eller där. Kan du åka buss till jobbet, så du kan få en lur där? Det värsta är väl ändå snart över och du kommer in i en ny period med mindre elände!

Johanna, vi har ju en gästsäng om man skulle vantrivas! Men det ÄR som sagt rätt mysigt...

• cilla67

Ela, fortfarande en svart plutt! Sara gick nu om och har två...
    För att behålla spänningen säger jag inget mera! Inte ens om dialekten, som den minnesgoda trådläsaren kan ha råkat fiska upp med anledning av As språkliga framsteg och bakslag!

Och, nej, det blev en hederlig gammal igångsättning med dropp. 

• cilla67
    Ja, det kan nog bli så trots allt. Maken som kommer från Blekinge säger antingen MaRRtin eller Mattin, vilket inte stör mig det minsta.
    Själv tycker han att han vill undvika namn med bokstäver han inte kan uttala. När jag påpekar att hans familj består av Caroline, Carl, Christofer och Britt-Marie med ett efternamn som slutar på r, skrattar han bara. "Ja, och hur uttalar vi dem? Inte som det skrivs i alla fall!" 
    Vi får se, det får väl falla på plats i veckan kanske. 
    Den namnlöse har i alla fall satt ordentlig fart på tuttarna nu, men somnar ifrån uppgiften titt som tätt. Det börjar spänna...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8