Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Pyttis, vad bra att det funkar! Och att hon vill ha dem! Det måste kännas bra!

När A föddes på Danderyd var det inga som helst begränsningar, och precis som på Huddinge fanns det t o m extrakläder, även om vi ju snabbt hamnade på neo, och inte fick ha några, så var det ju ganska bra att veta.

Jag tänkte nog om framförallt Lena hade någon bra info i ämnet, eftersom hon fött i samma landsting som jag ska nu. 

• cilla67

Härligt, Johanna, att se dig här äntligen! Känns det bra med vården där du bor?

• cilla67

Åh Fiji, jag blir både glad och ledsen samtidigt!
    Vad skönt att ni "kunde själva"! Jag har ingen aning om när man kan se hjärtat, när jag fick ma var det i v9, och då ska man ju kunna se, men så här tidigt är jag osäker. Hoppas att det kommer igång, det vore väl fantastiskt!
    Nu ska jag inte lura dig, för det låter ju lite dystert om läkaren säger som han gör, men ge inte upp hoppet riktigt än! Ska du tillbaka och kolla snart igen?

• cilla67

Fio, jag ringde och frågade vad som gällde, och fick veta att om man har tagit svinis så behöver man inte vaccinera sig i år.

• cilla67

Hanya, hos oss är det nog mest maken som grubblar över hur det ska bli. Huvudsakligen för att han tycker att A är så osjälvständig och tar så mycket tid. Jag tror att det där är mer eller mindre självreglerande. Jag tror inte alls att ni kommer ångra er, det kommer bli fantastiskt! Om ni känner att ni har vuxit som par under processen hitills, så tror jag att ni kommer att växa ännu mera sedan!

Knase, jag har ingen aning om illamåendet, men tror som malin att man kan må illa när som helst. Jag tror nog du kan lita på mätningarna, men som Johanna säger, be att få göra ett VUL och mäta igen för att du är osäker. Och som Johanna också sa, tror du ska avstå från cellprov, men det säger säkert din bm. Jag fick i alla fall inte göra det när jag väntade A.

• cilla67

Juni, när jag var liten sa min mormor "det går över tills du gifter dig", kan det ha varit så doktorn menade?! Så här två år senare skulle jag vara riktigt förbannad för att inget hänt och man inte fått svar, så buss på dem bara! Kram!

• cilla67

Fiji, Åh vad roligt! Byt läkare, och så hoppas jag du får komma dit snart igen så du kan hålla koll och slipper oroa dig!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8