Ela, fin berättelse! Skönt att det gick så bra trots dina krämpor!
Det var säkert en massa mer att kommentera, men jag minns inte allt, suger i mig alla namnförslag i farten!
För egen del var julen bra, men all julmaten tog knäcken på min mage. Mådde lite kymigt på annandagens kväll, vaknade nästa morgon och kräktes upp (varning!) oprocessad Janssons från kvällen innan. Låg däckad hela dagen, sippade nyponsoppa som kom upp på kvällen och kände mig ok nästa dag. Så vi for till svärmor som planerat.
Första kvällen hos svärmor gick bra, följande dag också, men framåt kvällen kände jag mig lite kymig igen. Inte precis illamående, men åt hållet. I slutet av middagen fick jag gå ifrån och spy igen. Jag som inte behövt spy en enda gång denna graviditet!
I morse ringde jag BM och frågade vad de trodde och de trodde att jag hade fått nog av mat på ett tag: en härlig kombo av förstoppning/dåliga tarmrörelser, magkatarr och strejkande galla. Så nu ska jag undvika lagad mat, salt, fett och det mesta.... frukt, grönsaker och yoghurt, tyckte BM var en lämplig diet i några dagar. Hoppas det lättar efter det. Som krydda på detta får jag äta Rennie-tabletter, laktulos och gaviscon! Mums, vad det ska bli gott!