30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Grattis Felix! Men så trist att inte kunna fira sin "födedag" som A säger.
Min älskade man... han är verkligen en underbar pappa, men han ska ge blanka f*n i att vara pedagogisk när han sover!
Vi hade en högst intressant morgon. Jag vaknade och behövde gå på toa strax före sex, tog med mig lilleman som vaknade samtidigt och var vrålhungrig. Så med honom i famnen, fastklistrad vid mitt vänstra bröst gick jag på toa. Väl där hör jag A säga "pappa? pappa!"
Pappa sover som en död, inget nytt under solen där. Jag tar As täcke och kudde och lägger in i vår säng med tanken att vi alla ska somna om, vilket brukar gå utmärkt.
När jag lyfter upp A med högra armen känner jag att han är plaskvåt, så vi får istället gå och byta böja och pyjamas innan vi går och lägger oss igen. Fortfarande med lillebror fastklistrad.
Så lägger vi oss, men A har piggnat till av blöjbytet och sitter i sängen och vill prata och klappa på lillebror. DÅ vaknar pappa, eller nåja, han öppnar ögonen, ler och säger förtjust till A:
"Vet du vad VI ska göra idag?! Vi ska gå till FRISÖREN och KLIPPA HÅRET!! DET ska väl bli kul!"
A hatar att klippa sig. Varpå pappa somnar om tvärt. Snark. Allt utan att ens kasta ett öga på klockan. Det här var inte första gången liknande saker hänt, han har varit "pedagogisk" kl 4 också...
Gick det att somna om på det? Så klart inte.