Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Fiolina, ja, jag har kontaktat värden. De vill avvakta tillverkarens tester som ska vara klara om 14 dagar... Det är ju mycket möjligt att det är värre om man har surt vatten, men lika fullt är det oroväckande. Vi pratade  om att byta den själva, om de inte vill.

Somna, som tur är dricker jag väldigt lite vatten men man dricker ju annat, te t ex. Och A dricker ju vatten.  G får i viss mån ersättning också, och det blir det ju inte tal om att blanda egen på det vattnet. (A kallar sin bror för Gust-abd, med andningspaus!)

Boomie, skönt med sjukskrivning. Se till att få ordning på blodsockret nu! 

• cilla67

Zeeda, fy så hemskt! Skönt att allt var bra, men jag förstår ångesten! Se till att ha rejält med godis hemma, så du kan få fart på bebisen med sockerkickar om inte annat. Kallt vatten tyckte inte jag funkade alls. Juni brukar rekommendera Rollo, själv tycker jag Lonka-kolor eller fudge är toppen! Kram!

• cilla67

Lena, när jag nämnde Internationella kvinnodagen för maken igår, blev han överraskad. Han visste inte att den fanns, men frågade "så då finns det 364 internationella mansdagar? Hmm, ja, ni klarar ju det mesta snabbare, så jag antar att vi behöver dem..."

Krya på dig! 

• cilla67

Fio, nej, det är säkert inte så farligt - hoppas jag! Men likafullt känns det lite obehagligt. Nu finns det säkert inget samband, men nog har tanken dykt upp, att vattnet kanske påverkat G i magen...

Zeeda, glass är gott!

Ja, vad GÖR folk på förlossningen?! Jag minns ett gympapass en natt med både gåstol, pilatesboll och trettifjorton olika ställningar på sängen... Inte tusan var det tal om att titta på tv, i alla fall...
    Veckan innan G föddes när jag var inne på ctg. såg jag i det förlossningsrum jag var i då, att de hade video och en korg med filmer därinne.  Jag tänkte då att det sista jag vill med värkar är nog att se Cabaret eller En officer och en gentleman. Men det är ju jag...

• cilla67

Sara, stackare vilket elände du har hemma nu! Stor kram! Vaccineras inte mot kikhosta nuförtiden?
    Exets dotter hade kikhosta och det var inte roligt. Hon hostade så hon kräktes, stackarn, och ville absolut inte sova själv eftersom hostningarna var så otäcka. Jag tror hon var 8-9 år då, så hon kunde ju ändå kommunicera, men det var ganska jobbiga veckor. Hoppas innerligt att det inte är kikhosta J har, utan en helt vanlig som går över lite snabbare!

• cilla67

Eva, min bm sa före förlossningen att man som regel räknar med att det tar hälften så lång tid som första gången. Jag gick från 13 timmar till 4 - om det kan vara nåt att hålla sig i en stund?!

Flyttfirma, ja... vi flyttade i somras, med flyttfirma som vi hittat på en hemsida med olika flyttrelaterade servicar som städning osv. De föreföll vara proffs, men det tog dem 8 timmar att köra den sträcka jag själv körde före med personbil på två timmar.
    Därefter välte de fyra flyttkartonger över en fönsterbräda i marmor som gick av, varpå det blev ett hål i väggen. Samtidigt som kartongerna föll, puttade de ner nåt annat som slet bort en garderobsdörr som stod öppen, varpå det blev hål i garderoben. Så man kan aldrig så noga veta med flyttfirmor... Kolla gärna referenser!
    Klokt av er i alla fall att ta firma, man fixar inte att packa, köra och packa upp med en liten i släptåg. 

• cilla67

Eva, nej vi hade fast pris, men man blev ju lite fundersam när det tog dem hela dagen att ta sig hit och vi satt här och väntade.
    Om man vill veta hur mycket bråte man har, kan man ju be en firma om offert. Då kommer de hem och inspekterar och säger sedan att man har 38 kubik eller vad de nu tror. Då har man ju i alla fall nåt att utgå från.

Fio, stackars O! Jobbigt med hög feber, hoppas han är piggare i morgon!

Juni, så tragiskt. Tänker på dig i morgon! 

• cilla67

Lycka till Eva!

Ela, jobbigt besök, men kanske skönt att det blir av, för alla?

Jag har också provat stokke-stolen, den är toppen!

Jag trodde aldrig att jag skulle säga det här, men jag gillar inte fredagar!
    A är hemma från dagis och kaoset är totalt. Medan G åt, pruttade han ner sig så kapitalt att han hade bajs ändå upp på armbågarna när jag väl fått av honom kläderna och blöjan. Jag fick spola av honom under kranen... Meantime in the jungle hann hunden äta upp en Molly-bok, släpa fram 5 skor och sno en nytvättad G-pyjamas på tork och parkera med den under soffbordet.
    A, å sin sida, hann tömma hallgarderoben och den skötväska som låg i den, samt släpa fram en stol till köksbänken och där hitta en mortel och en delicatoboll som maken omtänksamt lämnat framme. "Klad-sås!!" sa han, när jag ropade och frågade vad han gjorde. 
    A går på dagis ti-on-to. I don't like Mondays, som Bob Geldof sjöng.... heller.... 
    Men det går över om nån timme!

• cilla67

Kladdsås är ju rätt skoj också, men av delicatobolen skulle han göra klad-sås, uttalas alltså som choklad, fast utan cho! Det är så det heter här... klaaad...

Eva, skönt att allt var bra! 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8