Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena, det var jag som fick göra ALLA landstingets budgeterade TUL i år. Jag tror jag var på 6-7 stycken.

G har en ny vana. Han megabajsar två gånger i veckan. Och jag menar verkligen MEGA. Förut bajsade han tre-fyra gånger om dagen. Nu kan det gå tre dagar utan nånting och sen kommer allt på en gång. Han tycks som tur är inte ha ont av det, men herregud vilka blöjbyten! Man kan ju inte planera att åka nånstans när man misstänker att det ska komma en sån laddning.
    Det är inte bara rena kläder, det måste badas och skötplatsen saneras. Idag testade jag att rengöra skötdynan med fönsterputs eftersom inget annat bet på den gula färgen.
    Stackars G hade bajs ända upp i nacken. Men nu är det gjort. Nu ska jag bara se var A hann hitta på där uppe under tiden...

Johganna, men du är väl inte 37?! Nu ljög han väl ändå? Du är väl 32, som alla i 30+-trådarna?! 

• cilla67

Johlinn, just ja, du är ju 27! Det är några till som är det, va? 
    Vad surt att de inte kunde lyssna på dig efter RUL! Tänk om de hade kunnat göra nåt tillväxtmässigt redan då?!
    Vi ska till endokrinologen i eftermiddag med G, men A får följa med. Det är nog lika bra så kan jag ställa frågor om honom också.
    De tog ju prov på honom på VC nyligen, men vi har inte hört nåt än. Jag skulle kunna sätta en peng på att det blodprov de så småningom lyckades klämma fram var för litet, så det är därför. G fick ge två små rör för att det skulle gå att analysera, A gav ett halvt...

Milla, vad trist med sjukdom. Kanske blir ett roligare kalas om ni kan vänta lite och vara ute? 

• cilla67

juni, tuggbuss kallas det också när man tar t ex för mycket kött och tuggar och tuggar och det liksom aldrig tar slut. I munnen alltså.

• cilla67

Maken var hemma och VABade för första gången förra veckan när vi var sjuka allihop. Eftersom jag hade 40 garders feber, tyckte han att jag inte var lämplig att lämna hemma med två sjuka barn. Då sa FK att det gick bra, bara jag sjukanmälde mig först.

• cilla67

Alltså, jag har tydloigen missat stora saker här?!

Barba, grattis! Underbart att det tog sig!

Sen är jag inte säker, men ska man gratta även Johlinn?! Underbart i så fall! (Jag har inte läst ifatt, bara gissat!) 

• cilla67

Äsch då, jag ska inte lita på Milla! Jag håller på den gratulationen lite!

Men Molly, välkommen! 

• cilla67

Boomie, pigmentpåslag sa Bull! När jag väntade A blev jag pepparkakasbrun på slutet, folk trodde jag hade varit ett par veckor på Mallis. Särskilt magen var alldeles solbränd. I januari. Nu när G skulle komma fick jag inte samma effekt - trodde jag. Tills jag av någon anledning tittade där nere med spegel och konstaterade att jag var alldeles kolsvart lokalt... Nu är det borta, och solbrännan med A försvann också ganska snabbt. Märkligt var det i alla fall.

• cilla67

Johanna, jag tror det är olika - vilket ju knappast är till någon tröst! Jag använder de amnings-bh jag köpte när A var liten, men i slutet av graviditeten trodde jag att jag skulle få köpa mycket större. Brösten tycks ha krympt efter förlossningen, eller i alla fall efter de första dagarna när det kändes som om tuttarna kom in i rummet några minuter före mig. Nu funkar i alla fall samma som förra gången.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8