Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Juni, vad härligt att ni har såna dagar också och inte bara bråk! Underbart med skratt!

• cilla67

Lyclig, du kan bara se dina egna dagar. FK anser att det är makens ensak hur många dagar han har!

• cilla67

Lycklig, så är det! Fast pappan har väl 60 dagar som han INTE kan skriva över.

• cilla67

Pysslig, den diskussionen har jag haft med vår barnomsorgshandläggare! Hon menar att man betalar för platsen, inte för tiden de är där. Då försökte jag givetvis få fler timmar, men si det gick inte heller, för jag har inget tillsynsbehov! 

• cilla67

Ela, vad trist med allergi men det är ju alltid positivt att man VET och kan göra nåt åt det.  

Vi har ju ett par gånger misstänkt allergi och fått tjata oss blåa för att få testa. BVC har hela tiden sagt att man bara testar om det finns "goda skäl". Dvs att man har haft en allergichock.
    Maken är allergisk mot allt möjligt, så rent teoretiskt är ju då risken ganska stor att han har fört det vidare. Vi har testat A mot ägg, eftersom han blev prickig en gång efter att ha ätit hemgjorda pannbiffar, där ägg var den enda ingrediens de trodde kunde utlösa utslag. Men då fick vi gå till en privat barnläkare för att få det gjort.
    I fjol testade vi honom mot getingallergi, eftersom maken, hans syster och mor är hyperkänsliga mot getingstick och vi hade massor av getingar hemma. Också privat, för bvc tyckte vi skulle vänta tills han blev stucken...
    Som tur är har det varit negativa tester.

Nästa vecka ska vi göra nya tester, med anledning av As klena insatser vid middagsbordet. Eller om man hellre vill se det som att han måste skynda sig att växa ur 80 för snart vill G ha hans kläder! 

• cilla67

Pysslig, jag vet inte om det påverkar tappen direkt, men hallonbladste lär ska funka! Fast man ska nog dricka det dagligen i ett par veckor... I alla fall är det bra även efteråt eftersom det hjälper livmodern att dra ihop sig. När är det dags?

Fio, hur går det för svärmor? Hoppas det ordnar upp sig, men jag antar att det kan ta tid...
    Jag vet inte vilka prover de kommer att ta på A nu. Vi har testat gluten, järn och TSH via vårdcentralen, och de remitterade till barnkliniken som har kallat till detta test. Det ska vägas och mätas också, och den delan ska följas upp i augusti.
    Han har som sagt 80... ganska nyligen bytte vi ut de sista byxorna i 74 och nu har han en jacka och ett par kortärmade tröjor i 86. Så han är inte så värst stor, nej... De säger att han växte enligt sin kurva tills för ungefär ett år sedan, därefter har han "tappat kanaler", vad nu det är.

• cilla67

Lycklig, nej de flesta proverna togs för ett par veckor sedan efter att jag kontaktat bvc om att han växer så dåligt. Eftersom han ÄR pigg och glad och utvecklas bra för övrigt så har vi inte riktigt varit så oroliga, men när lillebror nu föddes med hypotyreos såg vi det i ett annat ljus. Så nu är hela apparaten igång för att ta reda på varför han är så liten. Barnkliniken, dietister osv.

• cilla67

Pysslig, till skillnad från många andra örtteer är det till och med gott! 9 juni, jamen dit är det ju lååångt!
    (GBS är inte roligt att ha, man måste föda med penicilindropp, men innan det kan det påverka gången så att man mognar tidigare.)
    Jaså minsann, sova vagnen! A var också sån tills han började dagis. Måste det gås promenad för att hon ska somna också? Då kan det ju bli lite trixigt med bebis sen...

• cilla67

Juni, jag fick varannan timme när A föddes, men det tog sin lilla tid. Med G fick jag bara två gånger under de fyra timmarna (vänta här nu, det blir lika mycket... jag är humanist, men det märks va?).... Fast den här gången hade jag aldrig några mätbara bakterier, det var bara för att jag hade det med A som jag fick dropp denna gång.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8