Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Persefone, underbart att ni fick se en perfektis! 

• cilla67

Eva, vilken j-a BM!! "Ska nog gå bra" - ja, det gör det säkert, men så säger man bara inte till nån som haft det som du! Skriv ett förlossningsbrev, om inte annat så för att sätta ord på det själv. Det brukar göra saker och ting tydligare och lättare att bearbeta på egen hand. Sticka huvudet i sanden kan ju vara bekvämt för ögonblicket, men om det går snabbt när det sätter igång kan det ju vara svårt att hinna med att tänka över saker just då. Hmm, vilket i sig förstås kan vara positivt på vissa sätt... Kram!

• cilla67

Heja Eva! Snart/nu är bebis här!

Heja Fio också, som sagt, säg till om vi ska "igångsättningsfika" här i tråden!

Johanna, Hormon, (grattis förresten, H!) vi har också gjort TUL (tillväxt-UL). Med A i v 32, han skulle väga 3200, sa de. När han kom ut i v 41 hade han "krympt" till 2705... De trodde verkligen att han hade gått ned i vikt sista veckan. Därför tjatade jag till mig TUL med G också. Det var då de upptäckte försämrat flöde så jag blev igångsatt i vecka 38. Tur det, annars kanske han hade hunnit bli sämre med sin hypotyreos.
    Jag har heller inget bra råd, jag förstår ju att du vill ha revansch, så att säga, på förlossningen. Själv skulle jag nog fega och ta snittet för att inte riskera nåt.

Ela, har för mig att Bepanthen ska vara bra på brösten. Annars finns ju det där Purelan av ullfett, fast om det är bra för just bitsår vet jag ju inte. Oftast handlar ju rekommendationerna om såriga bröstvårtor i början, inte när de har fått tänder... Jag la av tvärt när A bet mig ordentligt för tredje gången, men då hade han ju hunnit bli 15 månader...

Knase, så tråkigt med din mormor. Hoppas bebis kan stanna tills du är redo! 

Här är vi tillbaka i ekorrhjulet igen. Avslutade med en vecka i radioskugga i sommarstugan. Vi hade grym tur med vädret och har haft det jättebra. A har blivit mer självständig under veckan, när han har kunnat röra sig fritt på den stora tomten och G avslutade veckan med att för första gången vända sig, medan vi packade! Nu kämpar han för att göra om tricket, men kommer troligen landa med kinden på en duplobit...Jag tror jag flyttar dem till ett lockande strategiskt ställe längre bort istället! 

• cilla67

Nej, man måste ju inse att den trinda raringen vid ens bröst en dag kanske blir chef nånstans... 

• cilla67

Eva, mitt tips är att du stannar på sjukhuset så länge du tycker att maten är god! När man tycker att den är äcklig, är man frisk nog att åka hem!

• cilla67

Skillnaden tror jag är att pojkar har ett inbyggt stopp framåt, så en riktigt läskig blöjas innehåll sitter ju ända uppe i nacken. Det tror jag inte flickors gör. Eller?

• cilla67

Fio, och just Per Morberg känner i alla fall jag att den sista jag skulle vilja ha med på förlossningen!

Johanna, lycka till!

• cilla67

Grattis Johanna! Så skönt att allt gick bra!

Fiji, hoppas förvärkarna lugnar sig! Bebis kan gott stanna lite till! 

• cilla67

Eva, Elsis, ja, killa i handen eller under fötterna fck jag också tips om på BB! Jag har nog mest killat i handen, det föll sig bäst för oss, men det funkar jättebra.

Lycklig, hon kanske känner dig så väl att hon vet att det krävs sjukdom för att du ska ligga ner?!  Även om fika på stan visst kan vara en form av vila!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8